Volkswagen odhalil nesrovnalosti v novém emisním softwaru. Problém se týká některých naftových aut
Německá automobilka Volkswagen při interní kontrole odhalila nesrovnalosti v novém softwaru pro regulaci emisí naftových vozů. Automobilka v neděli podle agentury DPA také uvedla, že o tom bezodkladně informovala spolkový úřad pro motorová vozidla KBA. Podle firmy se zjištěné nesrovnalosti týkají naftových vozů s motorem typu EA 189 o objemu 1,2 litru.
„Preventivně bylo rozhodnuto o prozatímním pozastavení nynější výměny technického řešení pro naftové vozy s motorem typu EA 189 o objemu 1,2 litru,“ oznámila firma.
Začal klíčový soud v kauze Dieselgate. Investoři a akcionáři žádají od Volkswagenu 230 miliard korun
Číst článek
Německé ministerstvo dopravy uvedlo, že o problému ví. „Tuto záležitost zkoumá spolkový úřad pro motorová vozidla,“ dodalo.
Německá vláda a automobilový průmysl podle DPA považují úpravu softwaru za základní nástroj k relativně rychlému snížení automobilových emisí.
V mnoha německých městech nyní přesahuje znečištění ovzduší stanovené limity. Soudy již proto v řadě případů nařídily omezit provoz starších naftových aut.
Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře Volkswagenu kolem manipulace s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že asi do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.