V německé vládě propukl spor kvůli reformě daně z motorových vozidel
Bude reforma daně z motorových vozidel v Německu znamenat zvýhodnění majitelů velkých vozů? Takové jsou alespoň plány spolkového ministerstva financí. Proti nim se ale zvedla vlna odporu a to dokonce uvnitř vlády velké koalice.
Daňové zvýhodnění velkých limuzín na úkor malých vozidel s nízkými emisemi CO2 se příčí ministrům dopravy a životního prostředí Tiefenseemu a Gabrielovi. Situace je o to paradoxnější, že oba ministři jsou členy SPD stejně jako šéf resortu financí Steinbrück, jehož úřad kontroverzní novelu připravil.
Ta obsahuje nový, kombinovaný výpočet daně podle emisí CO2 i objemu válců. Koaliční smlouva přitom obsahuje závazek počítat automobilovou daň do budoucna výlučně podle vypouštěného množství oxidu uhličitého.
Podle sporného návrhu by daň například u Audi A8 se čtyřlitrovým motorem o 90 eur klesla, zatímco majitel Volkswagenu Golf by musel sáhnout do kapsy hlouběji. Proti tomuto scénáři protestují nejen dva ministři, opozice a ekologové, ale taky automobilový klub ADAC.