Superby, octavie i fabie. Dieselgate se týká více než milionu škodovek
Manipulace s emisemi u naftových motorů se týkají celkem 1,2 milionu vozů Škoda Auto. Automobilka dieselové agregáty o objemu 1,6 a 2,0 litru montovala do fabií, roomsterů, rapidů, octavií i superbů v letech 2009 až 2013. Podle údajů Svazu dovozců automobilů se v těchto letech v Česku prodalo přes 150 tisíc dieselových vozů Škoda a VW.
„Mohu potvrdit, že v rámci značky Škoda jde celosvětově přibližně o 1,2 milionu již dříve vyrobených vozů,“ napsal Českému rozhlasu mluvčí Škodovky Jozef Baláž.
Největší tuzemská automobilka minulý týden uvedla, že nyní již v Evropě nepoužívá koncernové motory TDI, u kterých se přišlo na obcházení měření emisí. Ministerstvo dopravy je údajně připraveno svolat ke kontrole majitele aut, které jsou podvodným softwarem vybaveny.
„Pro jejich majitele je důležité vědět, že dotčená vozidla jsou absolutně bezpečná a schopná každodenního provozu. Majitele dotčených vozů svoláme do autorizovaných servisů, kde proběhnou příslušná technická nápravná opatření, na kterých aktuálně pracujeme. Náklady na případná nezbytná technická opatření převezme koncern Volkswagen,“ dodal Baláž.
Winterkorna kvůli skandálu s emisemi vyšetřuje prokuratura. Podvod přiznalo i Audi
Číst článek
Škoda Auto je součástí německého koncernu Volkswagen, který minulý týden přiznal, že software umožňující manipulovat s měřením emisí instaloval v celém světě do zhruba 11 milionů aut.
Mladoboleslavské automobilky se dotkly i změny, kterými Volkswagen reaguje na skandál kolem emisí. Dosavadní šéf Škodovky Winfried Vahland od listopadu povede aktivity koncernu Volkswagen v USA, Kanadě a Mexiku. V čele mladoboleslavského podniku jej nahradí Bernhard Maier, který dosud působil ve funkci šéfa odbytu značky Porsche.