Seznam.cz loni vydělal přes miliardu, chystá vlastní zpravodajský kanál
Český internetový portál Seznam.cz loni zažil nejúspěšnější rok za celou svou dvacetiletou působnost a prolomil rekord ve svých tržbách i zisku. K tomuto úspěchu podle společnosti pomohla zejména reklama. Výdělek firma plánuje investovat do rozvoje, inovací a ostatních projektů, včetně vlastního zpravodajství.
Tuzemský vyhledávač dokázal jen na českém trhu vygenerovat zisk ve výši 1,25 miliardy při tržbách necelých 3,5 miliardy korun. Jde tak o devítiprocentní nárůst oproti roku 2014, za kterým podle firmy stojí především příjmy z reklamního systému Sklik.
Ty totiž meziročně vzrostly o celou pětinu. Obrat této služby představuje více než 40 procent všech reklamních tržeb společnosti. Třicetiprocentní podíl pak na celkových tržbách mají příjmy z display reklamy, která zahrnuje i videa a mobilní reklamní formáty.
Seznam.cz plánuje vydělané peníze investovat hlavně do svého rozvoje a inovací. „Všechny peníze vracíme zpět do firmy a soustřeďujeme se jak na rozšiřování reklamních formátů, tak i na modernizaci našich služeb,“ vysvětluje mluvčí portálu Irena Zatloukalová.
Internetový vyhledávač získané finance ale vloží i do zcela nových projektů. Například do svého vlastního zpravodajství. S jakým zaměřením, formátem nebo periodicitou bude, ale firma zatím tají.
V Česku nemá konkurenci
„Seznam si uvědomuje, že bude těžko konkurovat firmám, jako jsou Google, Facebook nebo Apple. Jeho síla je ale v lokálním obsahu a to znamená, že rozšiřuje svou původní činnost na Streamu a teď připravuje vlastní zpravodajství, které by mělo běžet na titulní stránce Seznamu,“ popisuje redaktor serveru Lupa.cz Jan Beránek.
Podle něho je zároveň téměř nemožné zisky Seznamu srovnávat s ostatními tuzemskými vyhledávači, protože jednoduše žádného velkého konkurenta nemá. „Kdysi tu bylo Centrum a Atlas, ti se ale sloučili a patří pod společnost Economia,“ dodává Beránek.
Ze Seznamu to tak dělá nejpoužívanější internetový vyhledávač v Česku. Dle Beránkova mínění ho nelze srovnávat ani s Googlem, protože nezveřejňuje lokální stastiky, ale „pouze“ celosvětové za celou společnost.