Šéf Škody Vahland končí v koncernu VW, nepřevezme tak řízení prodejů vozů v USA
Šéf značky Škoda Auto Winfried Vahland končí v koncernu Volkswagen. Padá tak plán největší německé automobilky, ve kterém měl převzít řízení prodejů vozů největší německé automobilky ve Spojených státech.
Právě tam odstartoval skandál s naftovými motory Volkswagen se speciálním softwarem pro rozpoznání režimu měření emisí.
Německý týdeník Der Spiegel přinesl informaci, že do manipulace s emisemi se zapletlo nejméně 30 manažerů Volkswagenu. Automobilka to ale popřela.
Odchod Vahlanda s tím ale podle motoristického publicisty a autobloggera Jana Blažka nejspíš souvisí. „Myslím si, že to je dnešní shoda okolností. Jsou to možná dva paralelní příběhy. Nemyslím si, že by zrovna toto mělo nějaký zásadní důvod při rozhodování Vahland, jestli vezme, nebo nevezme post v USA.“
O možných důvodech odchodu Winfrieda Vahlanda z koncernu Volkswagen mluvil motoristický publicista a autoblogger Jan Blažek
Stejného názoru je i redaktor serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký. „Jeho velkou výhodou byla skutečnost, že v době, kdy se kladly základy toho velkého problému, to znamená v letech 2005 až 2010, on působil v Číně. Takže s tím nepochybně nemohl mít nic společného,“ je přesvědčen Rybecký.
Odborníci upozorňují, že největší dopad na image značky Volkswagen bude mít aféra právě ve Spojených státech. Může se proto také stát, že o manažerskou pozici v USA nebude příliš velký zájem.
„Ta pozice je velmi zajímavá z hlediska nějaké výzvy, na druhou stranu Volkswagen bude mít v Americe opravdu velmi těžkou pozici. Dokonce se hovoří o tom, že na tomto trhu by mohl úplně skončit. Takže manažer tam jde opravdu do bouřlivých vod. Konkrétně pro Vahlanda by to byla opravdu velká změna. Možná se sám rozhodl i nějakých osobních důvodů nebo třeba i zdravotních a rodinných, že mu to za to prostě nestojí,“ doplnil Blažek.
Nad tím, proč odchází z koncernu VW Winfried Vahland, se zamýšlí redaktor serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký
Vahland měl vést také zastoupení v Kanadě i Mexiku a měl být členem představenstva. Podle oficiálního vyjádření Škodovky končí na vlastní žádost kvůli rozdílným názorům na strategii řízení značky Volkswagen v Severní Americe.
„Vahland byl jedním z adeptů na místo po Martinu Winterkornovi, který odcházel z čela celého koncernu. Nakonec toto místo nezískal, získal ho Matthias Müller, takže se Vahland možná pod novým vedením necítil úplně komfortně. Ze situace vyplynulo, že by se musel zpovídat novému šéfovi značky Volkswagen Herbertu Diessovi, což mu třeba také nemuselo být úplně komfortní,“ dodal Blažek.
Mladoboleslavská automobilka pod vedením Winfrieda Vahlanda poprvé překonala hranici milionu prodaných vozů v jednom roce.