Odbyt vozů Škoda se zvedá. Pomohl tomu i ruský trh
Dlouhodobý útlum na automobilovém trhu čím dál zřetelněji odeznívá. Potvrzují to i dnešní údaje Škody Auto o květnovém odbytu jejích vozů. Prodalo se jich přes 65 tisíc, což je pro tento měsíc historický rekord. A ve srovnání s loňským květnem desetiprocentní nárůst.
Na úspěchu automobilka se podílel hlavně tuzemský prodej. U sousedů v Německu naopak odbyt výrazně poklesl. Ke květnové bilanci naopak podstatně přispěl i zájem zákazníků na východních trzích od Ruska, přes Indii po Čínu.
O úspěšnosti Škodovky v Rusku mluvil v Ozvěnách dne Martin Jahn, generální ředitel Volkswagen group v Moskvě.
Generální ředitel Volkswagen group v Moskvě Martin Jahn dodává, že zvýšení odbytu pomohl i ruský trh: „Květen byl na ruském trhu poměrně silný měsíc a Škodovce se taky dařilo. Kumulativně prodala od ledna do května 15 tisíc vozů a v květnu to bylo výrazně přes 4 tisíce. Byl to pro Škodovku velmi úspěšný měsíc.“
Na úspěch mladoboleslavské automobilky v Rusku mělo ale vliv i zavedení šrotovného. „Určitě se na to podílela i šrotovací prémie, která v Rusku funguje od března. V rámci této prémie jsou úspěšné zejména vozy Fabia. Co se týče pořadí výrobců podle počtu prodaných aut v rámci této prémie, tam výrazně vede Lada, která má asi 80 procent veškerých těchto prodejů. Škodovka je na čtvrtém místě a vede si poměrně dobře,“ vysvětluje Jahn.
Zvýšenému prodeji škodovek na ruském trhu navíc pomáhá i to, že si zde nekonkurují vozy Škoda a Volkswagen. „V Rusku si Škodovka s Volkswagenem příliš nekonkuruje, protože mají zcela oddělené prodejní sítě. Prodeje Volkswagenu se odehrávají více na úrovni vozů SUV, kde je Volkswagen velmi silný. Přímá konkurence není tak silná jako je tomu například v Německu,“ dodává generální ředitel Volkswagen group v Moskvě.