Murdochovo mediální impérium koupilo většinový podíl v časopise National Geographic
Dlouhodobě neziskový časopis National Geographic se přesune do sféry zisku. Většinový podíl v něm má nově americká mediální skupina 21st Century Fox. Ta kromě časopisu získala většinový podíl také v dalších mediálních aktivitách neziskové organizace National Geographic Society.
Společnosti National Geographic Society a 21st Century Fox jsou partnery už skoro 20 let, jejich vzájemná spolupráce se ale nyní rozšiřuje. Nově se bude týkat časopisu National Geographic, s ním souvisejících digitálních platforem a sociálních médií.
National Geographic Society je nezisková společnost. Těsnější spolupráce se silnou mediální skupinou jí prý pomůže obstát na trhu a zároveň umožní věnovat víc peněz na vědu a výzkum.
Syn známého mediálního magnáta Ruperta Murdocha, James Murdoch, už ohlásil, že do dotačního programu National Geographic Society vloží jeho Century Fox v přepočtu skoro 17 a půl miliardy korun.
Sto dvacet sedm let starý časopis National Geographic ve svých zlatých časech pravidelně odebíralo skoro 11 milionů lidí, to bylo v roce 1989. Dnes má asi 4 miliony předplatitelů.
National Geographic fans worry about partnership with climate change skeptic Rupert Murdoch http://t.co/rFHhoBPN87 pic.twitter.com/H8ot6oKSGm
— Climate Change (@ClimateChangRR) 10. Září 2015
Poprvé vyšel National Geographic v roce 1888 a postupně se stal jedním z nejsilnějších časopisů z oblasti přírodních věd, historie či světové kultury. Časopis je plný poutavých fotografií, lidských příběhů i zásadních vědeckých objevů, přičemž na kvalitu tisku pořád klade vysoké nároky.
Aby mohl dál existovat ve své stávající podobě, je třeba najít nové zdroje příjmů a potřebné peníze by teď měly přinášet digitální platformy. Samotný časopis by přitom měl zůstat nezávislý.