Facebooku se v poslední části loňského roku podařilo výrazně zvýšit zisky
V posledních třech měsících loňského roku společnost Facebook zdvojnásobila zisky oproti předchozímu čtvrtletí a vydělala skoro šest miliard dolarů. Za úspěchem provozovatele největší sociální sítě stojí především skutečnost, že výrazně vzrostly tržby z reklam.
Právě ty tvoří hlavní zdroj příjmů Facebooku. Rozvoj reklamy na této sociální síti podpořily nové reklamní formáty i zlepšení mobilních aplikací.
Ukázalo se například, že uživatelé čím dál více sledují na mobilních telefonech videa. Drtivá většina lidí se už dnes ostatně připojuje na Facebook hlavně přes chytré telefony.
Podle analytiků se na dobrém hospodářském výsledku podepsaly také Vánoce, kdy firmy investují do reklamy více než v jiných částech roku. Facebook nicméně překonal očekávání expertů už 10. čtvrtletí v řadě.
Akcie společnosti na výsledek hospodaření reagovaly růstem o více než osm procent. Za poslední rok tak posílily skoro o třetinu.
Někteří analytici označují vývoj ceny akcií Facebooku doslova za fenomenální. S výsledkem je nad míru spokojen i zakladatel společnosti Mark Zuckerberg.
Ten strávil uplynulé dva měsíce na rodičovské dovolené, do práce se vrátil v pondělí a už stačil ohlásit, že dalším cílem Facebooku bude vývoj platforem pro zobrazení virtuální reality. I to má být v budoucnu rozhraní, přes které budou lidé navštěvovat sociální sítě.