Dělníci chtějí využít jarního počasí a vysokých teplot, s modernizací D1 plánují začít už v březnu
Dlouhé kolony, zúžené pruhy a oproti původním předpokladům výrazná zpoždění. Takové je cestování po nejstarší dálnici v Česku, tedy po D1. Už za pár dnů zde začne sedmá stavební sezona modernizace. To je oproti původním plánům o několik týdnů dříve.
Venkovní teploty začaly dosahovat až sedmnácti stupňů a do Česka pomalu přichází jaro. I proto se silničáři rozhodli, že některé práce už mohou začít nyní.
Na D1 pokračovalo odstraňování svodidel, u Humpolce směrem na Prahu se tvořila kolona
Číst článek
„Velké práce na modernizaci D1, předpokládám, urychlí teplé počasí, přestože oficiálně jsme v podmínkách zimní údržby minimálně do konce března. Očekávám, že v nejbližších dnech, maximálně horizontů týdnů, bychom měli zahajovat modernizaci na prvních dvou úsecích a bude to poblíž Prahy,“ vysvětlil Radiožurnálu mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
V pátek mají dělníci začít s přípravou prací, konkrétně v úseku mezi Mirošovicemi a Hvězdonicemi a mezi Souticemi a Loktem.
Opravené jsou zatím asi dvě třetiny z celkových 21 úseků. U sedmi dalších ale budou řidiči dále trénovat svou trpělivost až do roku 2021. Hotovo přitom mělo být už minulý rok.
Problémy u Humpolce
Je také otázkou, zda prodleva ještě nenaroste kvůli pracím na úseku mezi Humpolcem a Větrným Jeníkovem, odkud silničáři před Vánocemi vykázali italskou firmu Toto Costruzioni Generali.
Silničáři podepsali dodatek k dálnici D11. Stavba bude o 148 milionů dražší, měla by se o měsíc zkrátit
Číst článek
V horizontu několika týdnů by se proto mělo vypsat výběrové řízení, na základě kterého silničáři chtějí najít takovou firmu, která by opravy spustila už v dubnu. Rekonstrukce dálnice D1 mezi 94. a 104. kilometrem za 1,75 miliardy korun začala loni na jaře.
„S pracemi u Humpolce bychom samozřejmě chtěli začít co nejdříve, aby propad původního harmonogramu byl co nejkratší. Eventuálně, abychom ten čas dokázali nějak stahovat. Duben je nějaký horizont, se kterým bychom rádi pracovali. Ještě předtím ale potřebujeme mít v ruce hotový znalecký posudek o aktuálním stavu úseku,“ dodal Rýdl.
Ředitelství silnic a dálnic původně chtělo zahájit opravy D1 už v roce 2012, opravovat se ale nakonec začalo až v květnu 2013. Termín dokončení se pak postupně odsunul z roku 2020 na rok 2021. Sami silničáři i ministerstvo dopravy přitom tvrdí, že termín 2021 už opravdu dodrží. Ministr Dan Ťok (za hnutí ANO) dokonce před časem avizoval, že pokud by se tak nestalo, ve funkci skončí.