Coca-Cola se kvůli výrobě energetických nápojů soudí s Monsterem, jehož je hlavním akcionářem
Největší světový výrobce nealkoholických nápojů Coca-Cola hodlá uvést na trh dva energetické nápoje. Firma ale odmítla sdělit, od kdy budou v prodeji. Nyní kvůli nim totiž vede arbitrážní řízení se společností Monster Beverage, jejímž je hlavním akcionářem a která se specializuje právě na energetické nápoje. Uvedla to agentura Reuters.
Monster Beverage tvrdí, že plány Coca-Coly možná porušují dohodu mezi oběma podniky. Pokud by totiž Coca-Coca uvedla na trh své nové energetické nápoje, bude to pro Monster konkurence. Coca-Cola získala v roce 2015 na Monsteru podíl téměř 17 procent a je největším akcionářem.
Akcie Monsteru v reakci odepisovaly až deset procent, než ztráty mírně snížily. Akcie Coca-Coly prakticky nereagovaly.
Nápojářské firmy přicházejí o zisk kvůli zdravému životnímu stylu. Pomůže Coca-Cole mléko?
Číst článek
Energetické drinky nazvané Coca-Cola Energy a Coca-Cola Energy No Sugar mají obsahovat kofein z přírodních zdrojů a extrakt z guarany.
Coca-Cola nyní podobně jako konkurenční PepsiCo rozšiřuje sortiment neperlivých nápojů a snižuje obsah cukru ve svých produktech. Reaguje tak na rostoucí zájem spotřebitelů o zdravější nápoje. Firma navíc v letošním roce ve snaze oslovit mladší zákazníky koupila kavárny Costa Coffee a menšinový podíl ve výrobci sportovních nápojů BodyArmor.
Co se týče budoucnosti energetických drinků Coca-Coly, jsou analytici spíše skeptičtí, neboť jméno firmy je spjato především se sycenými nápoji. „I když Coca-Cola rozhodně má distribuční sílu, aby nové produkty prosadila, pochybujeme, že energetické nápoje patří pod obchodní značku Coca-Cola,“ prohlásila analytička společnosti Cowen & Co Vivien Azerová.