Na trh letos půjde 310 svatomartinských vín od pětasedmdesáti vinařství. Výběr vzorků, které splňují předepsaná kritéria, dokončili 1. listopadu degustátoři v Národním vinařském centru ve Valticích.
Svatomartinské víno letos podle ředitele Národního vinařského centra Pavla Kršky nabízí 80 vinařství. A počet připravených lahví je v tomto roce nejvyšší v historii.
Slabé výsledky Reeboku vedly k opakovaným výzvám ze strany akcionářů Adidasu, aby se firma této značky zbavila. Americkou značku koupí společnost Authentic Brands Group.
Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Její hodnota se zvýšila o devět procent na 5,4 bilionu Kč. Také další tři příčky patří technologickým značkám, jsou to Google, Amazon a Microsoft.
Hrad Vladislavský sál ke komerčním účelům pronajal vůbec poprvé, proslulá francouzská módní značka Louis Vuitton za pět dní zaplatí 15,5 milionu korun.
Na českých dálnicích vjedou ročně do protisměru asi tři stovky řidičů. Silničáři proto na čtyřech nejrizikovějších místech instalovali prvních sedm varovných tabulí.
Pod Brnem ještě v roce 2010 vedlo 65 km parovodů. Přes polovinu potrubí nechaly teplárny vyměnit na horkovodní. Z původních 105 komínků odvádějících páru jich v ulicích zůstalo na 40.
Praha začíná s instalací značek zakazujících provoz vozítek vyvažovacích vozítek, například segwayů. První v pátek osadí Hradčanech. Značky budou platné po dvoutýdenní odvolací lhůtě. Pak bude magistrát moct vymáhat pokuty. Vyhláška, která vozítka v centru města zakazuje, platí už od léta.
Dopravním policistům v Královéhradeckém kraji pomáhají den co den speciální světelné informační panely. Mají je namontované na dodávkách a využívají je k tomu, aby řidiče upozornili na hrozící nebezpečí. Policisté je nezapínají jen při dopravních nehodách a překážkách na cestě, ale i při špatném počasí.
Finské společnosti Nokia se začíná znovu dařit. Ve třetím čtvrtletí vzrostl její provozní zisk i tržby. Ve světě mobilních telefonů ale firma končí - její divizi odkoupila americká společnost Microsoft a značka Nokia už se nebude používat.
Americký Google je podle agentury Millward Brown nejcennější značkou na světě. Hodnota společnosti v této chvíli dosahuje téměř 159 miliard dolarů. To je asi trojnásobek veškerých příjmů České republiky za rok. Informují o tom Hospodářské noviny. V žebříčku se obecně daří technologickým firmám.
Před 125 lety vznikla nejstarší pěší turistická trasa v českých zemích. První označovací družstvo Klubu českých turistů spojilo červenou značkou Štěchovice u Prahy a legendární Svatojánské proudy. Dnes si lidé událost připomenou.
Dopravní značení u Opatovic nad Labem bude řešit soud. Náměstek primátora Hradce Králové Jindřich Vedlich z TOP 09 a nezávislý starosta Vysoké nad Labem Jiří Horák podali správní žalobu na pardubický magistrát. Ten zakázal odbočení do Opatovic nad Labem na křižovatce od Vysoké.
Téměř na den přesně před 50 lety se v americkém televizním vysílání poprvé objevila jedna z nejslavnějších hudebních skupin na světě. V populární show Eda Sullivena zahráli Beatles. V pořadu se objevili několikrát, což jim přineslo miliony dolarů. Zbylí dva členové stále vydělávají velké peníze, i když dávno nehrají.
Regionální značku "Český les" využívá už sedm podnikatelů z Domažlicka a Tachovska. Pomáhá jim zviditelnit výrobky a podporuje zaměstnanost na venkově a v pohraničí.
Už jen týden zbývá do začátku platnosti dopravní značky zimní výbava. Na horských silnicích, které jsou touto značkou označené, musí řidiči mít zimní pneumatiky nebo řetězy. S výměnou letních pneumatik za zimní mají v těchto dnech pneuservisy plné ruce práce.
Potravinových značek je v Česku moc. Zákazníci se v nich neorientují a podle zkušeností výrobců nemají třeba regionální značky na prodejnost zboží vliv. Někteří si připadají také svázaní jejich podmínkami certifikace. Podle zastánců značek jsou výhodné jako lákadlo pro turisty, kteří shánějí nejlepší místní speciality.
Každá dobrá a známá značka čelí občas nebezpečí, že někdo bude kopírovat její výrobky a zneužívat její logo. Nemusí to být přímo padělek, může to být i kalkul zneužívající vizuální symbol. Podobnému plagiátorství čelila v Rusku i česká firma Hamé. A soudní spor, který trval několik let, vyhrála.
Slavné kapesní armádní nože červené barvy s logem bílého kříže značky Wenger, které asi zná většina z nás, se už nebudou nadále vyrábět. Švýcarská firma po dlouhých letech ekonomických potíží končí. Značka se bude objevovat už jenom na některých vybraných produktech.
Pivovar Budvar dnes uslyší rozhodnutí evropského soudu ohledně označení svého piva. Budvar se pře se svým americkým konkurentem Anheuser-Busch o ochrannou známku Bud.
Jeden z největších exportérů České republiky mění svůj název. Plzeňský výrobce turbín přidává ke svému názvu jméno svého jihokorejského vlastníka. Nově se tak bude představovat jako Doosan Škoda Power. Nový název má plzeňské firmě pomoci získat nové zákazníky.
Pivovarů využívajících chráněné zeměpisné označení „České pivo“ přibývá, za poslední rok je jich o třetinu více. Značka zaručuje, že je pivo skutečně uvařeno v Česku a s použitím tradičních surovin. Pivovarníkům tak pomáhá i u zahraničních zákazníků.
Coca-Cola zůstává nejcennější značkou světa. Výrazně ji ale dohání Apple. Díky rostoucí oblibě chytrých telefonů a tabletů se této firmě zvýšila hodnota o 129 procent. Z každoročního průzkumu konzultační společnosti Interbrand také vyplývá, že do první desítky se neprobojovala žádná evropská značka.
Nejhodnotnější značkou na světě zůstává americký Apple. Vyplývá to z letošního žebříčku společnosti Millward Brown. Hodnota značky Apple za poslední rok vzrostla o 30 miliard na 183 miliardy dolarů, tedy v přepočtu 3,6 bilionu korun. To jsou tři české státní rozpočty. Cena loga nakousnutého jablka se zvyšuje i přes zhoršující se globální ekonomickou situaci.
Značka Klasa, na jejíž marketingovou podporu dnes ministerstvo zemědělství vyhlásilo tendr za 310 milionů korun, není jedinou reklamou na potraviny, kterou resort platí. V řádu desítek milionů podporuje třeba značku Regionální potravina. A potravinářských značek je na trhu podstatně víc. Původní záměr zjednodušit zákazníkovi přehled o kvalitě se tak komplikuje.
O pořádný balík peněz ze státního rozpočtu se poperou reklamní agentury. Ministerstvo zemědělství totiž vyhlásilo zakázku na marketingovou podporu značky Klasa za 327 milionů korun. Podle výrobců přitom značka Klasa na lepší prodejnost zboží nemá vliv.