Už za pár měsíců se na trať vrátí možná nejznámější vlak z Východního Německa. Jeden kus teď prochází důkladnou opravou a ještě letos by se měl podívat i do Česka.
Závorářka Pavla klikou spouští závory na přejezdu v Žimu na Teplicku. Musí otočit 45krát, a když motoráček projede, tak zase znovu na druhou stranu, aby šly závory nahoru.
Německé železniční odbory požadují snížení počtu pracovních hodin z 38 na 35 týdně a nárůst mzdy o 555 eur. Očekávat lze rozsáhlé výpadky vlaků nejen v Německu, ale také na spojích s Českem.
„Rozhodně to bude o penězích. Ale to území je pro nás cenné. Je to vycházková část města Přerova. Bydlí tam tisíce lidí a byla by škoda, kdyby se znehodnotila část krajiny,“ říká náměstek primátora.
Firma Jindřichohradecké místní dráhy je v úpadku od října 2022, kdy provoz vlaků zastavila. Dluží 350 milionů korun. Reorganizační návrh počítá s tím, že by dráhu koupily obce.
Provoz na jindřichohradeckou úzkokolejku mají pomoct vrátit i obce. Podle reorganizačního návrhu, který schválil soud, by měly koupit železniční dráhu. Radnice a kraje jsou k tomu ale zatím skeptické.
Stavba mostu v Rosicích nad Labem nedaleko Pardubic je součástí zdvojkolejnění části trati do Hradce Králové. Kvůli tomu je nutná úplná výluka. První vlaky na nový most znovu vyjedou před Vánocemi.
Plány, plány a zase jen plány. Česko a vysokorychlostní železnice. Proč se na rychlovlaky chodíme pouze dívat, když v Evropě už jimi desítky let jezdí?
Kraj původně zabránil využívání zaměstnaneckých jízdenek kvůli tomu, že uzavřel s Českými drahami smlouvu, na základě které veškeré tržby plynou kraji. Nové kupony budou k dostání od 23. ledna.
Vlak na Vysočině, který jel několik kilometrů bez strojvedoucího, není letos prvním případem v Česku. Soupravy ujíždějí železničářům i několikrát do roka. Server iROZHLAS.cz vybral podobné případy.
Francouzský stát převezme 35 miliard eur z celkových 47 miliard eur dluhů státních drah SNCF. Vyšel by tak vstříc jednomu z klíčových požadavků odborů zapojených do stávky proti reformě železnic
Zaměstnanci železničního podniku SNCF, personál aerolinek Air France, popeláři a lidé pracující v energetice. Ti všichni nejspíše budou ve Francii stávkovat první den po velikonočních svátcích
Vlaky mezi Štětím a Mělníkem už jezdí, i když zatím jen po jedné koleji. Trať zablokovala noční nehoda nákladního vlaku, u Liběchova ve Středočeském kraji kraji vykolejilo několik vagonů s uhlím.
V Itálii pokračuje vlna stávek v dopravě. Dnes večer, v 21 hodin, se zastaví na 24 hodin většina vlaků. Úřady upozorňují cestující na velké potíže, zejména na regionálních spojích. Italské státní železnice ale byly nuceny zrušit i několik z nejdůležitějších dálkových spojení.
Pokud by odbory zorganizovaly celorepublikovou stávku proti vládním reformám, připojí se k nim i železničáři. Potvrdili to šéfové Odborového sdružení železničářů a Federace strojvůdců. Sami ale protest organizovat nebudou.
Jen loni přišlo na kolejích o život přes dvě stovky lidí, desítky z nich jen proto, že si chtěly zkrátit cestu přes kolejiště. Pracovníci Správy železniční dopravní cesty proto vsadili na prevenci. Od listopadu při dvaceti kontrolách spolu s policií odchytili na vytipovaných místech na šest set provinilců.
4:09
|Ondřej Černý, Pavel Pavlas, Lucie Maňourová|Zprávy z domova
Vlivem mrazu popraskaly na několika místech České republiky koleje. Ve Středních Čechách to výrazně zkomplikovalo dopravu, některé spoje nabíraly zpoždění, jiné musely dráhy zrušit. Během dne Správa železniční dopravní cesty všechny trati zprůjezdnila.
Dnes dopoledne by se měla poprvé pohnout mnohatunová ocelová konstrukce nového mostu v Modřicích na Brněnsku. Ta nahradí původní železobetonovou stavbu, která už byla řadu let ve velmi špatném stavu a nevyhovovala ani svými parametry. Celá operace bude trvat několik dní a má být prováděna s maximální opatrností - pod mostem totiž vede mezinárodní železniční trať:
Správa železniční dopravní cesty nařídila, kvůli květnové nehodě nákladního vlaku na Vyškovsku, který zřejmě vykolejil kvůli uvolněným šroubům a jejich nedostatečné kontrole, aby železničáři prošli tratě a zjistili, kde všude jsou uvolněné šrouby. Při mimořádné kontrole, do které se zapojilo více než 400 pracovníků, byly prověřeny všechny železniční tratě, na kterých jsou použity šrouby. Železničáři se speciálně zaměřili na 2700 kilometrů, z nichž našli uvolněná upevňovadla na necelých 200 kilometrech tratí, a to především na Moravě.
Dnešní stávka odborářů se dotkla především vlakové dopravy. Provoz na kolejích se po půlnoci zastavil a železničáři tím tak podpořili plánované protesty proti vládním reformám. Několik železničářů ale namísto stávky zaměstnal golfový turnaj, na který se sjeli středočeských Poděbrad.
Železničáři začnou s přípravami stávky. Vadí jim změny, které chystá současná vláda v daňové a důchodové oblasti. Odboráři jsou stále připraveni jednat, ale pokud se situace z jejich pohledu nezmění, může se stát, že v horizontu dvou až tří týdnů zastaví provoz na dráze.
Kritický postoj k vládním reformám chtějí dnes prezentovat železniční odbory. Na programové konferenci budou reagovat na plánované změny v daňové, zdravotnické a důchodové oblasti.
Stávková vlna čeká Německo. Na zítřejší ráno si naplánovali výstražnou stávku železničáři. Má se týkat pouze regionální dopravy. Odstavení spojů ale s největší pravděpodobností ohrozí i mezinárodní rychlíky.
Dopravu ve Francii nekomplikují jenom uzavřená letiště. Problémy jsou i na železnici a čekají se zácpy na dálnicích. Letiště uzavřená kvůli mraku ze sopky, pokračující stávka na železnici a konec prázdnin v některých krajích. Doprava o víkendu je ve Francii tentokrát pro silné nervy.
Kvůli protestům zaměstnanců železničních společností dnes ve Francii opět nejede většina vlaků. Ke stávce železničáře vyzvaly dva nejsilnější odborové svazy. Cestující se tak nedočkají 70 procent rychlovlaků TGV a asi 60 procent ostatních spojů. Odboráři protestují hlavně proti pracovním podmínkám.
Železniční odboráři doufají, že poslanci zruší novelu zákona, který zdaňuje podnikové benefity. Kvůli zdanění zaměstnaneckých výhod, především režijních jízdenek nebo podnikového stravování, vyhrožovali železniční odbory stávkou. O jejím případném termínu by měli rozhodnout dnes.