Kosmetika za pár desítek korun, vychytávky do domácnosti za koruny a oblečení za dvě stovky. Některá online tržiště lákají na ceny, kterým jiní prodejci nedovedou konkurovat.
Rodičovský příspěvek se zvýší od ledna o 50 000 korun na 350 000 korun a uchazeči o studium na střední škole si od příštího roku budou moci podávat tři přihlášky místo dvou, schválil prezident Pavel.
Doručovací společnosti a e-shopy, které oslovil Český rozhlas, doporučují nenechávat nákup vánočních dárků na poslední chvíli a také radí pečlivě kontrolovat dostupnost vybraného zboží.
Při nákupech na internetu by měli být lidé obezřetní, nově totiž mohou nakupovat přes online tržiště, tedy velké firmy, které zprostředkovávají zboží od zahraničních prodejců.
Z loajálních zákazníků, kterými Češi dlouhá léta byli, se stávají lovci nejvýhodnějších cen. Hodnocení kvality daného internetového obchodu se tak posouvá až na další příčky.
Sami si praží kávu, vyrábějí čokoládu nebo mají malé vinice a prodávají víno. Podobných podnikatelů na internetu v letos rychle přibývá, jen v lednu jich zamířilo na trh o 20 procent víc než loni.
Tradičně při vysokých teplotách roste v potravinách poptávka po melounech, zmrzlinách, alkoholických i nealkoholických nápojích. Vyplývá to z ankety mezi prodejci.
Vedení Amazonu tvrdí, že čtyři společnosti úmyslně zahltily nákupní platformu falešnými recenzemi. Tři z nich přitom zodpovídaly za zveřejnění hodnocení 350 tisíc recenzentů.
Na 97 procent zákazníků bere při nákupech v internetových obchodech ohled na zkušenosti předchozích nakupujících, které popsali v recenzích, ukazuje průzkum.
Česká obchodní inspekce v pondělí informovala o výsledcích kontrol za 1. čtvrtletí letošního roku. Porušení předpisů bylo zjištěno u poloviny e-shopů, jimž byla udělena pokuta za téměř 1,5 mil. korun.
Většina prodejen nepotravinářského zboží od ledna nemohla prodávat vůbec nebo v omezené míře. Pokles ale zaznamenaly i prodejny potravin či čerpací stanice.
Největší zájem je o potraviny a elektroniky, velkou pozornost také zákazníci věnují zdravotním a hygienickým pomůckám. Podle prodejců by v příštích víkendech měly prodeje dál růst.
Kvůli koronavirovým omezením v kamenných prodejnách očekávají přepravní firmy v prosinci další zvýšení počtu doručovaných balíků až o 25 procent. Již teď jsou na hranici kapacit.
Aerolinky v době pandemie nemohou piloty dostatečně využít. Ti si musí nyní přivydělat například rozvozem jídla nebo řízením metra, píše Mf Dnes. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Rohlik.cz od pátku omezí počet položek na jednu objednávku, v e-shopu Košík.cz už platí váhový limit. Zájem o služby online obchodů se podobá situaci na jaře, tvrdí zástupce firmy.
Aktuální koronavirová krize nutí firmy prodávat své zboží online, řadě prodejců ale chybí potřebné kapacity - téma pro deník E15. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Firma ve druhém čtvrtletí zvýšila tržby o 40 % na 88,9 miliardy dolarů (bezmála dva biliony Kč) a vykázala nejvyšší zisk za 26 let své existence. Meziročně jej zdvojnásobila na 5,2 miliardy dolarů.
Někdy i dlouhé minuty čekají lidé ve virtuálních frontách při nákupu potravin online. Hlavním důvodem je enormní zájem o nakupování jídla přes síť. A to kvůli pandemii nemoci Covid-19.
Lidé v posledních letech nakupují vánoční dárky hlavně na e-shopech nebo tráví čas na sociálních sítích. Během adventu pak zaměstnanci na pracovišti tráví denně téměř dvě hodiny soukromými aktivitami.
Největší nákupní akce na světě přesáhne loňská čísla prodejů. Čínští spotřebitelé utratili přes 30 miliard dolarů a částka stále roste. Loňský rekord 30,8 miliardy nezůstane nepřekonán.
Přibližně 40 stížností eviduje na prodejce také Česká obchodní inspekce. Vedení obchodu tvrdí, že zboží všem zákazníkům přijde, případně jim už přišlo. Přiznává ale, že nezvládlo komunikaci.