Hlavní postavou filmu je italská astroložka, která své klientky a klienty posílá na „narozeninové výlety“, a to kamkoli po planetě. Třeba do tasmánského Hobartu nebo na Aljašku. Hvězdy řeknou.
Příběh o zahraničním zpravodaji, který se kvůli žárlivosti vrátí do Prahy, kde uvízne a je okolnostmi přinucen točit zahraniční reportáže z pražského bytu, vstupuje do českých kin.
Kulturní a genderové stereotypy se v novém filmu Jana Hřebejka potkávají s přehrávajícími herci. Dějová linie spolu takřka nesouvisí, pokus o uchopení tématu dezinformací selhává.
„Atmosféra je tady krásná, i když prší. Mně to nevadí,“ těší se herec Filip Březina, který má za sebou desítky hodin zkoušení. Hraje hlavní roli Ferdinanda, krále navarského.
„Skoro všichni herci se ptali, co to je vlastně za žánr. Je v tom patrná záhadnost – sci-fi, komedie, rodinné melodrama,“ popisuje herec Jiří Macháček seriál To se vysvětlí, soudruzi!.
Nejhorší je, když si český mainstreamový film, zasazený do luxusního životního stylu, na který nemá ani vyšší střední třída, myslí, že tematizuje předsudky. A přitom je spíš sám potvrzuje.
Komedie režiséra Rudolfa Havlíka Franta mimozemšťan vypráví o vesnici, ve které přistane létající talíř. Mimozemšťan se vtělí do Jakuba Prachaře, který se následně divně hýbá a divně mluví.
Komediální seriál Dobré ráno, Brno! přilákal pozornost bulváru. „Byla to má první zkušenost. Nejsem žádná slavná celebrita. Pro mě to byl šok,“ vypráví herečka Zuzana Zlatohlávková.
„Z monologu o tom, co všechno dnešní žena musí a zároveň nesmí, možná cosi v pánských myslích uvízne. Což by byl od prázdninového blockbusteru docela výkon.“
Město zločinu a úzkosti||Pavel Sladký|Film|Premiéry Pavla Sladkého
Laco, údržbář jednoho slovenského muzea, se dostává do složité situace. Hroutí se mu rodina, je okraden slovenskou mafií a navíc se ocitá na invalidním vozíku. A má plán na velkolepou pomstu.
Norský režisér Kristoffer Borgli více než ústřední pár satirizuje povahu současného světa. Ukazuje, jak snadné je stát se slavným prakticky pro nic i jak sebestředná společnost 21. století je.
„Pokud v dramatu chybí humor, je to nesnesitelné. Bez humoru se nedá žít, sám vyskakuje ze všech koutů jako čertík, aby narušil vznešenou a vážnou situaci,“ je přesvědčená herečka Bára Hrzánová.
„Je to umělecká licence a nemá to být realistický dokument z pozadí fungování České televize. Jsem naprosto spokojen s tím, jak je to vykresleno,“ těší režiséra skutečného Dobrého rána Petra Kotrlu.
Filmové pokračování kultovního online „serjálu“ má velké ambice přilákat do kin mladší diváky, které tuzemská mainstreamová tvorba stále spíše ignoruje.
Scénář k Betlémskému světlu dal Jan Svěrák dohromady z trojice otcových povídek. Přívlastky jako zábavný a laskavý jsou to poslední, co při jeho sledování diváka napadá.
Komedie, kterou režíroval Fernando León de Aranoa, získala šest sošek, včetně ceny za nejlepší film, režii a původní scénář. Javier Bardem si odnesl cenu za nejlepšího herce v hlavní roli.
Dlouho očekávaná adaptace sci-fi klasiky, pandemický stand-up speciál/muzikál i stylizovaná česká alegorie o hrdinství figurují na seznamu nejlepších filmů podle recenzentky serveru iROZHLAS.cz.
Posledním českým filmem, který zaznamenal po prvním víkendu v kinech 100 tisíc diváků, byl ještě před pandemií dokument V síti o sexuálním zneužívání dětí na internetu.
Dospívání je pořádně těžká disciplína. Ještě o něco těžší ale může být, když dospívat začínáte až po čtyřicítce, kdy živíte pětičlennou rodinu nebo spíte s manželkou svého nejlepšího kamaráda.
Během své téměř šedesátileté kariéry ztvárnil desítky filmových rolí. K těm nejznámějším patří major Maisner v komedii Byl jednou jeden polda či otec Horáček v muzikálu Discopříběh.
Hlediště českých divadel jsou zase zaplněná diváky. Herci pro ně začali po několikaměsíční nucené pauze zase hrát z očí do očí. Zjišťovali jsme, jaký je o jejich hraní zájem.