Podle Kjódó se stalo mezi lety 2013 až 2017 celkem 295 nehod, které způsobili cyklisté používající telefon. V letech 2018 až 2022 narostl počet nehod o 53,9 procenta na 454.
V současné době platí Most za sdílené bicykly zhruba 1,3 milionu korun za rok. Prvních 15 minut jízdy na sdíleném kole mají lidé v Mostě zdarma – tuto částku za ně hradí město.
Z prodejen zmizela po rozpadu Sovětského svazu. Ruská automobilka Forward se ale rozhodla značku Kama obnovit a na trh uvedla nový model, který se podobá svému sovětskému předchůdci.
Zájemci se mohou bezplatně registrovat až do úterý 24. ledna včetně. Během daného týdne pak cestují do práce takzvaně bezmotorově, tedy pěšky nebo na kole.
Expozice přibližuje slavnou minulost i neslavný zánik firmy, a především její výrobky. Třeba raritu v podobě kola určeného pro egyptské maloobchodníky.
Podobných případů krádeží kol v minulém roce vyšetřovali kriminalisté přes pět tisíc v hodnotě přes 108 milionů korun. Objasnit se jich podařila přibližně pětina.
Zelenskyj jako hlava státu jezdil na kole do práce v nejvyšším úřadu v oblíbeném televizním seriálu Sluha národa, který podle všeho přispěl k hercově popularitě a k jeho zvolení prezidentem.
Kola se v Rokycanech vyráběla od 20. let minulého století, od roku 1951 jich bylo 2,5 milionu. Za minulého režimu šlo o nedostatkový výrobek. Výroba po privatizaci postupně dvakrát zkrachovala.
Praha 1 chce mít posudek cyklodopravy na pěších zónách v září. Provoz městská část nechává prověřit v souvislosti s žádostí městské policie, aby cyklisté na pěších zónách nemohli jezdit.
Karvinští strážníci chtějí účinněji bojovat proti zlodějům kol. Jako v dalších městech bicykly značí syntetickou DNA, jenže Karviná je nedaleko Polska a kradená kola často mizí za hranicemi.
Náchodští kriminalisté si připsali významný úlovek. Vypátrali muže a ženu, kteří v Královéhradeckém a Pardubickém kraji ukradli přes 30 jízdních kol a způsobili tak škodu více než 400 tisíc korun. Policisté zloděje dopadli už v listopadu. Teď navíc dokázali část odcizených kol vrátit jejich původním majitelům.
V Libereckém kraji je Česká Lípa už posledním místem, kde stále vybírají jízdní kola pro Afriku. Sběrné místo zřídila Monika Rejnartová, která si proto v paneláku pronajala místnost, kde je už více než 50 nejrůznějších kol a přibývají další. Mezi pravidelné dodavatele patří i důchodce Miroslav Novotný. Ten po městě sbírá kola odložená třeba u kontejnerů, aby je zprovoznil a mohla pak putovat na černý kontinent.
Podle statistiky v Česku ročně zmizí 8 tisíc kol. Proto vznikl Celonárodní registr jízdních kol, který se s tímto nešvarem snaží bojovat. Zapojení do registru zlodějům výrazně zkomplikuje nebo úplně zabrání kola přeprodávat. Může se do něj přihlásit kterékoliv město a městská policie. Na Jablonecku je první vlaštovkou město Tanvald.
Denně zloději ukradnou desítky jízdních kol. Odvaha pachatelů je čím dál větší. Nebojí se přijet s dodávkovým autem třeba k paneláku na sídlišti, kde postupně naloží všechno, co najdou v kolárnách. Zámky je nezastaví. Proto je dobrou zprávou, že se ostravským policistům podařilo obvinit 11 lidí, kteří sebrali kola za téměř jeden milion korun. Většina bicyklů už je v policejních skladech.
Zastupitelé v Novém Boru odsouhlasili spolupráci s centrálním registrem jízdních kol. Město je zatím jediné na Českolipsku. Snaží se tak snížit drobnou kriminalitu. Strážníci tak mohou kontrolovat cyklisty, jestli jedou na svém kole, nebo ta nalezená majiteli vrátit. Zapojilo se už více než 50 městských policií v Česku.
V Petrovicích u Sedlčan sbírají stará jízdní kola. Po opravě je obec chce dát k dispozici místním občanům a návštěvníkům k volnému používání. Na území Petrovicka vzniknou stanoviště, kde bude možné si tato kola vypůjčit a na libovolném dalším stanovišti je zase vrátit.
S hezkým počasím přibývá na silnicích cyklistů a v policejní evidenci roste počet nahlášených krádeží kol. Za první čtyři měsíce tohoto roku přišlo na jižní Moravě o svůj bicykl více než 160 majitelů. Loni ve stejném období jich bylo 190. Ne všichni okradení však újmu oznámí policii.
V Oticích na Opavsku v noci shořela hala na výrobu jízdních kol. Škoda se předběžně odhaduje na 15 milionů korun. Jedenáct hasičských jednotek oheň likvidovalo téměř osm hodin.