Ne vše lze vrátit. Záleží na tom, zda nákup proběhl přes internet nebo v kamenném obchodě. U zboží z e-shopů máme ze zákona 14 dnů lhůtu na vrácení, která začíná běžet s jeho převzetím.
Alza uvádí, že zboží, které má skladem, můžete objednat až do 22. prosince. U Mall.cz je poslední den pondělí 23. prosince. PPL i Zásilkovna potřebují balíky převzít do čtvrtka 19. prosince.
Mimo reklamace si zákazníci stěžují třeba na dobu dodání. U zboží totiž tyto e-shopy často uvádí expedici do 24 hodin, to ale neznamená, že zboží brzy dorazí.
V komentářích lidé spojují Ukrajinu s nacistickým režimem a podivují se, že česká policie případ neřeší. Stránka, ze které inzeráty pocházejí, je ale obyčejný bazar. Podobé věci se dají koupit i v ČR.
Čínské on-line tržiště Temu využívá každý měsíc zhruba 75 milionů lidí v EU. Právník společnosti dTest pak upozorňuje, že problém je i s manipulativními praktikami, které Temu hojně využívá.
Předmětem stížnosti má být třeba to, že e-shop nepočítá slevy podle evropských pravidel a nedostatečně informuje o možnosti reklamace nebo odstoupení od smlouvy.
Český rozhlas získal další detailní informace o obchodech e-shopu i Janouškově minulosti. Celý případ se může stát jedním z největších podvodů v Česku.
Z dat o kontrolách České obchodní inspekce v loňském roce vychází, že prodejci alkohol nezletilým prodají zhruba v 60 procentech případů. Navíc přibývá mladistvých, kteří si ho kupují na internetu.
Sami si praží kávu, vyrábějí čokoládu nebo mají malé vinice a prodávají víno. Podobných podnikatelů na internetu v letos rychle přibývá, jen v lednu jich zamířilo na trh o 20 procent víc než loni.
Většina prodejen nepotravinářského zboží od ledna nemohla prodávat vůbec nebo v omezené míře. Pokles ale zaznamenaly i prodejny potravin či čerpací stanice.
Češi letošní zimu tráví v teple, a to díky levným letenkám. Neodradí je ani testy na koronavirus. Zájem o dovolenou na Maledivách ve srovnáním s loňským rokem narostl o 287 procent.
Přepravní firmy hlásí maximální vytížení svých kurýrů a dep. Zákazníky proto upozorňují i na několikadenní zpoždění doručovaných zásilek. Společnost totiž žije nejenom Vánocemi, ale i covidovou krizí.
V úterním tisku se dočtete, že tísňové linky českých záchranných služeb jsou přetížené dotazy lidí s koronavirem. Záchranáři tak mnohdy suplují práci praktiků, píše Deník N.
„Zvýšený zájem o typicky vánoční zboží pozorujeme o něco dřív. Důvodem lidí jsou obavy z nedostatku zboží kvůli dopadům pandemie,“ potvrzuje přípravy lidí na Vánoce mluvčí Datartu Eva Kočicová.
Nakoupíte na internetu, zboží přijde poštou. A co když ne? Nakupování online je jednoduché a pohodlné, existuje ale několik pravidel, která byste si měli pohlídat.
Přibližně 40 stížností eviduje na prodejce také Česká obchodní inspekce. Vedení obchodu tvrdí, že zboží všem zákazníkům přijde, případně jim už přišlo. Přiznává ale, že nezvládlo komunikaci.
„Se situací, kdy mi byl balík uložen na pobočce České pošty bez snahy jej doručit, mám dokonce nedávnou osobní zkušenost,“ upozornil výkonný ředitel asociace Jan Vetyška.
Na web Pepa.cz si ale klienti a obchodní partneři stěžovali už dřív, přes půl roku totiž neplatil řadě svých partnerů. Mezi nimi byly třeba hotely nebo cestovní kanceláře.