Portál Pepa.cz přestává nabízet vlastní slevy. Peníze dluží klientům i partnerům
Slevový portál Pepa.cz, který prodával třeba zájezdy, masáže nebo večeře za snížené ceny, skončil s nabídkou vlastních slev. Radiožurnálu to potvrdili jeho obchodní partneři. Už zhruba půl roku portál neplatil řadě svých partnerů, jako byly třeba cestovní kanceláře nebo hotely. Peníze dluží i klientům, kterým třeba zrušil koupený pobyt.
Stránky slevového portálu Pepa.cz jsou stále aktivní, změnil se však na tzv. agregátor, tedy pouze přebírá nabídky od jiných společností. Sám už nic neprodává. Třeba slevový portál Skrz.cz ukončil s Pepa.cz spolupráci letos v březnu a to kvůli častým stížnostem od zákazníků, které portál neřešil, říká výkonný ředitel Skrz.cz Matěj Dvorský.
Zaplatili, ale nic nedostali. Zákazníci si stěžují na slevový portál Pepa.cz, škody jdou do stovek tisíc
Číst článek
„Já to vnímám jako takový krok, který tam pravděpodobně nastal právě z toho důvodu, že už nebylo možné provozovat ten business dál v té podobě slevového portálu, tudíž přešli k té formě agregátoru, který pouze propaguje nabídky jiných slevových portálů. Z toho co vím, tak se zdá, že to pravděpodobně je konec slevového portálu jako takového,“ řekl Radiožurnálu.
‚Zásadní problém‘
Nabídky portál Pepa.cz přebírá hlavně z dalšího slevového serveru a to Hyperslevy.cz. Jenže jeho výkonný ředitel Petr Beneš o takovém kroku neměl ani tušení. Dozvěděl se to až od nás a okamžitě to začal řešit.
„Problém je to poměrně zásadní, protože víme, že server má na trhu problémy, a ti zákazníci mohou vnímat ten negativní postoj, že s tím máme něco společného, což my nemáme. V tuto chvíli jsme dali žádost o stažení veškerých nabídek, které se k nim z nějakého důvodu dostaly, aby to nezahlcovalo naši zákaznickou podporu,“ uvedl Beneš.
Portál Pepa.cz na dotazy Radiožurnálu nereagoval.
Na web Pepa.cz si ale klienti a obchodní partneři stěžovali už dřív, přes půl roku totiž neplatil řadě svých partnerů. Mezi nimi byly třeba hotely nebo cestovní kanceláře. Další peníze dluží portál zákazníkům, kteří si třeba koupili a zaplatili zájezdy, nakonec ale nikam nejeli a peníze zpátky nedostali.
Částky, které Pepa.cz dluží svým zákazníkům, se obvykle pohybují od tří do osmi tisíc korun. Podvedení klienti i společnosti se peněz můžou domáhat třeba prostřednictvím vydání platebního rozkazu, tedy zjednodušené žaloby k soudu.
Tou nejjednodušší cestou, jak peníze získat zpět v případě platby kartou, je ale možnost využít tzv. chargeback, tedy požádat svou banku o vrácení peněz.
V tuto chvíli vůbec není jasné, kdo za portálem stojí. Podle informací na webu Pepa.cz je provozovatelem služby slovenská společnost Web Solutions. Jejím jednatelem je Stojan Ivanov Krumov s bydlištěm v bulharském městě Pernik.