Řízení výstavby nové ranveje na Letišti Václava Havla se opět rozeběhlo. V pořadu Pro a proti na Plusu o tom diskutují Anna Vinklárková z neziskové organizace Arnika a starosta Prahy 9 Tomáš Portlík.
Takzvaná ekologická zóna třetí třídy umožňuje primárně jízdu plně elektrických automobilů. Výjimky platí pro větší dodávky s hybridním pohonem a pro sanitky, policejní auta nebo lidi s hendikepem.
Někteří bývalí klienti Bohemia Energy nacházejí ve vyúčtování vyšší čísla než na elektroměrech a plynoměrech. Věnuje se tomu sobotní Právo. Regionální Deník si všímá výjimky pro Elektrárnu Chvaletice.
Podle nejnovějších dat OSN už své nové nebo aktualizované plány ke snížení emisí předložilo 143 zemí, které představují 57 % celosvětových skleníkových plynů.
Takzvaná ultra nízkoemisní zóna se rozšířila prakticky na celé širší centrum města. Benzinová auta musí splňovat normu Euro 4, dieselová dokonce nejpřísnější normu Euro 6.
Krajský úřad opět schválil elektrárně výjimku z limitů pro rtuť na šest let a pro emise oxidů dusíku na osm let. Proti rozhodnutí se ale odvolalo několik ekologických organizací nebo obec Veltruby.
„Velmi hezky se to ukazuje právě nyní, kdy všichni ten dosažený kompromis mohou prezentovat – a také prezentují – jako své vítězství,“ upozorňuje politoložka na typický unijní kompromis.
Předsedkyně Evropském komise na prvním místě ocenila práci lékařů, zdravotních sester a pečovatelů během pandemie koronaviru, kteří podle ní dokázali v mimořádných podmínkách „zázraky“.
Například americký prezident Donald Trump pohrozil Evropě vysokými cly na dovoz aut přes oceán. Vedoucí oddělení pro automobilový sektor ve společnosti EY Petr Knap to považuje za velké riziko.
Elektrárna uvedla, že by musela pro dosažení limitů investovat miliardu a 400 milionů korun. Aby výjimku dostala, musí prokázat, že přínos pro životní prostředí by byl vyšší než tato investice.
Nákup staršího auta se možná prodraží. Vláda se zabývá návrhem Svazu obchodu a cestovního ruchu, podle kterého by se měla rozšířit ekologická daň na vozy splňující emisní normy Euro 3 a 4.
Audi je součástí koncernu Volkswagen. Ten již dříve přiznal, že zhruba do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.
Prodej automobilů v Číně se v květnu meziročně snížil o 16,4 procenta na 1,91 milionu automobilů. Největší světový trh motorových vozidel je tak v poklesu už jedenáct měsíců.
Hlasování určilo postoj europarlamentu pro vyjednávání s členskými státy EU, proto je možné, že konečná podoba limitů kvůli kompromisu ještě dozná změn.
Hnědouhelná elektrárna Počerady ze skupiny ČEZ se jako vedlejší účastník přidala k žalobě proti limitům znečištění ovzduší, které schválila Evropská unie v loňském roce.
V Praze se koná mezinárodní konference visegrádských zemí o budoucnosti automobilového průmyslu. Hlavním tématem je projednávaný návrh EK, který má regulovat emise oxidu uhličitého po roce 2020.
Německá automobilka BMW AG čelí ve Spojených státech žalobě, podle které vybavila desítky tisíc vozů X5 a 335d softwarem pro manipulaci s emisemi, aby zajistila, že úspěšně projdou federálními testy.
Češi loni nakoupili rekordních více než 270 tisíc nových osobních aut. Aby s přibývajícími auty nerostlo i množství škodlivin v ovzduší, od začátku letošního září se znovu zpřísní emisní norma Euro.
Česká republika se nepřidá k žalobě proti limitům znečištění ovzduší, které schválila Evropská unie v loňském roce. Na středečním zasedání o tom rozhodla vláda.
Skupina 12 států USA a hlavního města Washingtonu pohrozila administrativě amerického prezidenta Trumpa soudem, pokud by souhlasila s uvolněním ekologických limitů na emise automobilových motorů.
Americká justice posvětila vládní dohodu s Volkswagenem o urovnání jeho emisního skandálu. Německá automobilka v rámci lednové dohody přiznala vinu a souhlasila se zaplacením 4,3 miliardy dolarů.
Emisní limity nedodržuje většina automobilek, tvrdí Michal Vojtíšek z Fakultě strojní ČVUT v Praze. Podle něj se aféry kolem emisí příliš nedotknou běžného řidiče. Skončí ale éra levných výkonných naftových motorů.
Některé vozy automobilky Volkswagen nesplňují emisní standardy ani poté, co prošly opravou. Oznámila to eurokomisařka pro spravedlnost, spotřebitele a rovnost pohlaví Věra Jourová (ANO). Nechce ale z toho prý zatím dělat žádné závěry. Německá automobilka se zavázala, že všechna auta opraví do podzimu 2017.
Zástupci Spojených států a německé automobilky Volkswagen začali jednat o tom, jak urovnat spory kvůli emisnímu skandálu. Společnost se bude snažit docílit toho, aby proti ní v Americe skončilo trestní řízení.
Sekačky na trávu mají mít své emisní limity. Shodl se na tom Evropský parlament. Podle europoslanců by měly mít stroje poháněné spalovacími motory, které nejezdí po silnicích, podobná omezení jako třeba automobily.
Německá automobilka Volkswagen souhlasila s kompenzacemi americkým majitelům 482 tisíc dieselových vozů, kterých se týká aféra s manipulacemi s emisemi. VW bude majitelům vyplácet 1000 až 7000 dolarů v závislosti na stáří auta. Další peníze bude muset automobilka vyplatit do amerického fondu životního prostředí (EPA). Celkem by ji to mělo stát přes deset miliard dolarů.
Evropská unie změní způsob měření emisí, aby automobilky už nemohly podvádět. Výfukové plyny se nově budou testovat za jízdy pomocí přídavného zařízení. Unie ale současně uvolní emisní limity. Proti tomu část europoslanců protestovala. Mezi svými kolegy ale nenašli dostatečnou podporu.