Saské státní zastupitelství v září oznámilo, že se do vyšetřování pádu mostu vložilo. Podle Sächsische Zeitung zkoumá, zda se nestal trestný čin v souvislosti se zanedbáním péče o stavbu.
Jedním z prvních kroků bude navezení materiálu, který má ochránit inženýrské sítě pod povrchem na staroměstském předmostí. Samotné bourání zbývajících částí mostu C na levém břehu Labe začne 7. října.
V noci na pátek se část konstrukce na straně Nového Města kontrolovaně zřítila, částečně na břeh a částečně do Labe. Těžká technika pak z trosek začala vytahovat koleje, potrubí a sloupy vedení.
Pozornost se k mostu upíná v souvislosti s hrozícími povodněmi, při kterých by mohla zřícená konstrukce představovat hráz a způsobit zaplavení drážďanského historického centra.
Zřícená konstrukce by mohla představovat hráz a způsobit zaplavení drážďanského historického centra. V Sasku má pršet od pátku do pondělí, zatím není ale jasné, jak vydatně.
V Drážďanech došlo v ranních hodinách k částečnému zřícení mostu Carolabrücke vedoucího přes řeku Labe. O možných příčinách pádu mostní konstrukce hovořil Jiří Kolísko, ředitel Kloknerova ústavu ČVUT.
Ve městě je už několik takových závodů, za tímto ale stojí jednička v oboru, tchajwanská společnost TSMC, která vyrábí čipy například pro společnosti Apple a NVIDIA.
Tchajwanský čipový průmysl patří mezi nejmodernější na světě a ostrov produkuje vůbec nejvíc polovodičů ze všech států. A pokud jde o ty nejvýkonnější, ostrovní země nemá ve světě konkurenci.
Už v pátek večer čtveřice neznámých pachatelů zaútočila na europoslance vládní sociální demokracie (SPD) Matthiase Eckeho, když v saské metropoli rozvěšoval volební plakáty.
Ve skutečnosti se odstranění nápisu coby památníku plánovalo od roku 2018 a už ho na náměstí nahradila nová pamětní stéla. Lavice s nápisem byla častým terčem vandalů a nebyla důstojnou připomínkou.
Omezení se od čtvrtečního do pátečního večera týkají rychlíkového spojení mezi Prahou a Berlínem. Konečná zastávka bude buď v Děčíně, nebo v Drážďanech. Také odpadnou spěšné vlaky na trati přes Cheb.
Problémy měla loď i cestou do Hamburku. „Když jsme jeli do Hamburku, tak jsme cestou stáli dva měsíce v Drážďanech, protože nebyla žádná voda,“ říká kapitán Batista.
Německo prodlouží hraniční kontroly také s Polskem a Švýcarskem nejméně o 20 dní. Ve středu to na tiskové konferenci po jednání vlády oznámila spolková ministryně vnitra Nancy Faeserová.
Šperky byly dlouho považovány za ztracené, neboť se předpokládalo, že lupiči drahé kameny vytrhali a cenné kovy roztavili. Zlom nastal loni v prosinci, kdy byla větší část šperků do Drážďan vrácena.
V Česku jídlo potravinovým bankám věnují zatím jen někteří výrobci a zemědělci. V sousedním Německu producenti zásobují potravinové banky ve velkém, a ty se tak můžou podělit i s těmi českými.
Dopis na rozloučenou mohli odsouzení na smrt napsat poté, co jim exekuční úřad oznámil, že jejich žádost o milost byla zamítnuta. Typicky to bylo v předvečer, nebo v samotný den konání popravy.
V Drážďanech bylo popraveno přes 1300 lidí, téměř devět set z nich pocházelo z Československa. „Drážďanské popraviště bylo spádové pro českou část protektorátu,“ vysvětluje historička Plachá.
Policejní mluvčí novinářům po zásahu na tiskové konferenci nejprve řekl, že muž utrpěl vážná zranění a že není jasné, zda se zranil sám, nebo se tak stalo při zásahu speciální jednotky.
Poslední pamětnice lidické tragédie Jaroslava Skleničková vypráví, jak v táboře ve Fürstenbergu nesměli chodit po chodníku. „Tam jsme nebyli lidi, ale číslo,“ vzpomíná.
Českým barvám vyšla podobně jako loni dobře kvalifikace, Černý v ní zajel pátý čas, Janatová třináctý, ale ani tentokrát se nikomu nepodařilo projít ze čtvrtfinále.
V Německu a Lotyšsku vyšly do ulic tisíce lidí, kteří vyjadřovali svůj nesouhlas s pandemickými nařízeními. V Německu se demonstrovalo hlavně ve východních spolkových zemích.