Zaostávající východní části Pardubického kraje trpí málo vídanou kombinací toho, že jde o historické území Sudet a zároveň jsou to vnitřní periferie. Opodál ležící Litomyšl je ale zcela jiný příběh.
Jeden z bohatších českých krajů je relativně kompaktním regionem, z něhož výrazněji vybočuje jen Broumovsko. To patří i v celorepublikovém srovnání mezi ty nejchudší a nejvíce znevýhodněné oblasti.
Ještě v průběhu odkrývání naleziště představili objevy novinářům. Vedoucí archeologického výzkumu Jan Vizner upozornil, že výzkum stále probíhá a datace je tak poměrně zkreslená.
Jde o jeden z nálezů v trase budoucí dálnice D35 mezi Sadovou a dálniční křižovatkou u Plotišť nad Labem na okraji Hradce Králové. Svou délkou 190 metrů nemá mohyla mezi podobnými stavbami obdobu.
Firma Metrostav zpochybňuje odbornou kvalifikaci vítěze výběrového řízení, Eurovie. Ta šla do tendru s nabídkou, že tunel Homole postaví za 1,7 miliardy korun bez daně.
Před začátkem stavby dálnice byla zpracována hluková studie, podle které by limity překročeny být neměly. Akreditovaná firma bude měření provádět v následujících měsících celkem na sedmi místech.
Ministerstvo dopravy dalo zelenou výstavbě další části budoucí dálnice D35 z východních Čech na Moravu. Vydalo stavební povolení pro sedm kilometrů dlouhý úsek Ostrov – Vysoké Mýto.
„Těleso budoucí dálnice bude v zářezu, původní železniční trať zůstane nezměněna. Když to řeknu laicky, dálnice půjde pod železnicí,“ popisuje vedoucí výstavby z Ředitelství silnic a dálnic.
Úsek umožní sjet ve směru od Prahy z dálnice D11 do Opatovic a pokračovat dál na Moravu, aniž by řidič museli zajíždět do Hradce Králové nebo Pardubic.
Do jednoho ze sloupů narazil jednadvacetiletý traktorista v pondělí kolem 16.00, nárazem přitom poškodil i další sloup elektrického vedení. Práce na místě jsou technicky náročné.
S obousměrným uzavřením D35 u Velkého Týnce na Olomoucku počítá policie až do odpoledních hodin. Kvůli odklonu přes silnici I/55 policie hlavně ve špičkách nabádá řidiče k trpělivosti.
V příštím roce má stát v plánu otevřít tři úseky. Řidiči budou moci nově jezdit mezi Časy a Otrovem na dálnici D35, dále na obchvatu Frýdku-Místku na D48 a také po napojení této části k dálnici D56.
Pokud se nestane nic nečekaného, tak ve středu v 15.00 plánuje ŘSD otevřít D35 mezi Přáslavicemi a Velkým Újezdem ve směru na Brno a ve 21.00 i v opačném směru.
Dopravu na dálnici D35 u Přáslavic ve směru na Lipník nad Bečvou uzavřela další nehoda. Jeden z řidičů byl zraněn. Zhruba od 20:30 je již komunikace v místě nehody průjezdná s omezením.
Z větší části vede silnice po trase nedostavěné dálnice, která měla za druhé světové války spojit Vídeň a Vratislav. Proto se jí říká také Hitlerova dálnice.
Ve výběru z médií se dočtete o financování nového bloku jaderné elektrárny Dukovany. Informuje o tom Deník N. A lužní lesy ovládli podle Práva krvežízniví komáři. Více se dočtete ve výběru z médií.
ÚOHS zrušil výsledky výběrového řízení výstavbu na 12,6 kilometru dlouhého úseku dálnice D35 z Opatovic do Časů. Pokud silničáři neuspějí s rozkladem, musí se soutěž na výběr stavitelů udělat znovu.
Dálnice D35 u Velké Bystřice ve směru na Olomouc byla v pondělí ráno uzavřená. Kamion s nábytkem tam v zúžení narazil do cisterny převážející plyn. Na místě zasahovali hasiči.
Silničářům zbývá v úseku Časy - Ostrov budoucí dálnice D35 získat sedm pozemků, u kterých dokončují vyvlastňovací řízení. Od Opatovic nad Labem do Časů odkoupili nebo vyvlastnili všechny.
Červenec a srpen bude i letos ve znamení oprav na dálnicích a silnicích první třídy. Největší komplikace budou na dálnici D1. Plánované opravy ve středu zveřejnil ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO.
Při nehodě autobusu na D35 se zranilo 24 lidí. Podle mluvčího záchranné služby Zdeňka Hošáka utrpěli cestující většinou oděrky či odřeniny, část z nich však má i středně těžká poranění.