cyklostezky

cyklostezky v textech na iROZHLASU

Tři až pět milionů za kilometr cyklostezky. V Česku se jich ročně postaví desítky

| ČRo, Pavla Lioliasová |Zprávy z domova

V České republice dělníci ročně postaví desítky kilometrů nových cyklostezek. Za posledních 15 let jich vybudovali zhruba 2 800 kilometrů. Obce nebo města na výstavbu cyklostezek mohou získat dotace třeba ze Státního fondu dopravní infrastruktury nebo z Evropské unie. Prodlužovat by se teď měla třeba cyklostezka Greenway podél toku řeky Jizery.

2:45

|Petr Kološ |Regiony

Lidé na Berounsku se bojí, že jim povodně poničily cyklostezky

Jen co opadne voda, vydají se zástupci obecních a městských úřadů kolem Berounky na obhlídku cyklostezek. Na Berounsku totiž panují obavy, že po povodních budou chybět celé úseky a to hlavně v místech, kde řeka tvoří meandry nebo kde nebylo možné stavět asfaltový povrch.

1:12

|Jana Čermáková |Zprávy z domova

Cyklisty čekají v nové sezóně změny. Budou se přečíslovávat dálkové trasy i otevírat nové

Letošní cyklistická sezóna s sebou přináší řadu novinek. V polovině května se například otevře nová cyklostezka Hradec Králové – Jaroměř – Kuks. Hlavní dálkové trasy se navíc postupně přečíslují tak, aby jejich značení bylo jednodušší a přehlednější. Nejvýznamnější z nich tak budou mít maximálně dvouciferné označení.

10:20

|Veronika Sedláčková, Mirko Kašpar |Zprávy z domova

NKÚ: Ceny cyklostezek jsou podezřelé, chybí dohled i jasná pravidla

Nejvyšší kontrolní úřad upozorňuje, že stát vydával peníze na budování cyklostezek bez řádného porovnání kvality, účelnosti a ceny staveb. Za různé trasy proto platil různé částky – od 500 až do 4000 korun za metr čtvereční. Kontroloři se zaměřili na 23 staveb, které vznikly v letech 2007 až 2011 a za které Česko zaplatilo 850 milionů korun.

2:11

|Jan Herget, Eva Presová |Zprávy z domova

Pražská jarní cyklojízda přivítala i kuriózní vozítka

V podvečer odstartovala v Praze na Vinohradech velká jarní cyklojízda. Stovky cyklistů se vydaly na projížďku městem, aby tak ukázaly, že i v ulicích naší metropole se dá efektivně cestovat na kole. Přidat se mohl každý, jehož stroj měl jedno, dvě nebo i více kol. Podmínka byla snad jen jedna, aby všechna kola poháněl jezdec vlastní silou.