Život k sežrání, film české režisérky Kristiny Dufkové, se dostal do užší nominace na letošní Evropské filmové ceny. Film vznikl na motivy knihy francouzského autora Mikaëla Olliviera.
Při tvorbě nového filmu se filmaři inspirovali hranou pohádkou Bořivoje Zemana i její původní předlohou od Boženy Němcové. Aby se postavy více přiblížily dnešnímu publiku, snažili se je omladit.
Letošní ročník Mezinárodního festivalu animovaných filmů Anifilm se konal v Liberci od 7. až 12. května a jeho program podle organizátorů přilákal na 36 tisíc diváků a divaček.
Ocenění celovečerní loutkový snímek Filipa Pošivače Tonda, Slávka a kouzelné světlo se odehrává v několika předvánočních dnech v ponurém činžovním domě.
Hajao Mijazaki je žijící legendou světové animace. Je pověstný svou pracovitostí, ale také uzavřeností. Sestavit o něm biografii tak nebylo pro Napierovou vůbec jednoduché.
„Bylo by velice snadné sepsat o něm knihu, v níž by se do omrzení opakovalo: ‚Pak se Mijazaki zavřel do studia a usilovně pracoval‘,“ píše v předmluvě knihy japanoložka Susan Napierová.
Společný režijní a scenáristický počin Tomáše Pavlíčka a Jana Vejnara vede před animovaným Tondou, Slávkou a kouzelným světlem a kostýmní detektivkou Úsvit.
Pokud bude Chlapec a volavka skutečně Mijazakiho posledním celovečerním filmem, nepůjde o vrchol, ale o důstojné, vizuálními nápady a typickým idealismem napěchované rozloučení s bohatou kariérou.
Český animovaný snímek vypráví o dětech a jejich zvláštních darech, které se ovšem můžou zdát prokletím. A také o rodičích a geniu loci jednoho starého domu.
Kashcheeva byla už se svým předchozím krátkým filmem Dcera nominovaná na Oscara a získala řadu různých ocenění. Hlavní ocenění festivalu, Cenu diváků, získal snímek American Fiction (Americká fikce).
„Naše krátké animované filmy jsou úplně srovnatelné s mezinárodními snímky. Nejsme nijak pozadu, a na to můžeme být hrdí,“ myslí si Diana Cam Van Nguyen.
„Tatík nakonec svolil, že smím své luzné tělo propůjčiti do kresleného filmu, jako má americká kolegyně Myška Mickey,“ říká Hurvínek ve filmu „Všudybylovo dobrodružství“, který propagoval rozhlas.
„Leccos jsem si i domýšlela, ale většinou jsem vycházela z obecné paměti. Měla jsem k dispozici vzpomínky mého otce a zápisky babičky, které vznikly až poté, co se vrátili z vyhnanství,“ říká autorka.
Kromě filmů se věnoval i videoklipům, výstavám, virtuální realitě, počítačovým hrám a dalším žánrům. V pestrosti je jeho síla. Letos jsme viděli plné sály v dopoledních i pozdně večerních hodinách.
Účastníci projektu se mezi sebou neznají, animovaný film nikdy nenatáčeli a v jurtách také nespali. Dohromady je dal spolek Metaculture, který chce upozorňovat na úskalí černobílého vnímání světa.
O festivalovou sošku se letos uchází 19 snímků, český mezi nimi stejně jako loni chybí. Tuzemská produkce má ale své zástupce v několika programových sekcích.
Depresivní svět představuje režisér v animovaném filmu Tmání. K zobrazení zážitků film využívá virtuální realitu. „Chci spojit intenzivní téma s intenzivním médiem,“ vysvětluje.
„Jean-Jacques Sempé byl prvním, komu jsme film ukázali. Když viděl jeho poslední scénu, byl velmi dojatý, což i nás dojalo,“ říká francouzská režisérka Amandine Fredon.
Co spojuje spisovatele Karla Čapka a režiséra Karla Zemana? Animátor Aurel Klimt, který chce tyto velikány české kultury dostat do jednoho filmu s názvem „Válka s mloky“.
Diváci se v rámci festivalu dočkají čtvrtnácti předpremiér, mimo jiné i remaku komediální Hračky nebo nového dramatu Arnauda Desplechina Bratr a sestra s Marion Cotillard v hlavní roli.
První český film ve virtuální realitě bude Česko reprezentovat na filmovém festivalu v Benátkách. Jak vznikal, popisuje v rozhovoru jeho režisér Ondřej Moravec.
Film je v čínské verzi zhruba o minutu delší. V závěru se uvádí, že hlavního záporáka, který v mezinárodní verzi uteče, dopadne policie. Úpravy se podle diváků podobají prezentaci v PowerPointu.
Být v Rusku proti invazi na Ukrajinu je v skoro nemožné. Trest až 15 let ve vězení a propaganda umlčí skoro všechny. I tak už vzniklo několik animovaných filmů a seriálů, které proti válce vystupují.
Roky vývoje a nejistý výsledek. I takové otázky musí řešit čeští počítačový vývojáři Amanita Design, kteří připravují novou hru „Phonopolis“. Kulisy si pro ni nejdříve vyrobily z kartonu.