Pětatřicetihodinový pracovní týden za plnou mzdu. Němečtí odboráři se dohodli s drahami na platech

Německé dráhy Deutsche Bahn a odbory strojvedoucích GDL se po sérii stávek dohodly na mzdových a pracovních podmínkách. V pondělí večer to oznámila odborová organizace GDL s tím, že o podrobnostech bude informovat v úterý. Zda odbory dosáhly svého požadavku 35hodinového pracovního týdne se zachováním plné mzdy, není známo.

Berlín Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lidé čekají na hlavním nádraží v Kolíně nad Rýnem během stávky německých odborů strojvedoucích

Německé dráhy Deutsche Bahn a odbory strojvedoucích GDL se po sérii stávek dohodly na mzdových a pracovních podmínkách (ilustrační foto) | Foto: Jana Rodenbusch | Zdroj: Reuters

Dohoda znamená úlevu pro miliony cestujících a také jistotu zásobování německého průmyslu.

„Odborový svaz německých strojvedoucích a Deutsche Bahn dosáhly dohody o mzdách. Podrobnosti sdělí GDL na tiskové konferenci,“ uvedli odboráři v krátkém prohlášení. Tiskovou konferenci svolal svaz na úterní dopoledne, kdy novináře pozvala také železniční společnost Deutsche Bahn.

Stávka strojvedoucích v Německu skončila předčasně. Odbory s Deutsche Bahn zasedly k jednacímu stolu

Číst článek

Strojvedoucí sdružení v odborech GDL od loňského listopadu stávkovali už šestkrát. Kvůli protestům stála nejen osobní doprava, ale také nákladní, což vedlo k rozsáhlým problémům při zásobování průmyslu.

Stávka pokaždé dolehla i na české cestující, neboť dráhy mimo jiné odřekly spoje mezi Prahou a Berlínem, noční vlaky do Curychu nebo regionální linku mezi Chebem a bavorským Marktredwitzem. Potíže postihly i expresní vlaky mezi Prahou a Mnichovem, ačkoli toto spojení neprovozuje německá společnost Deutsche Bahn.

Odboráři se prostřednictvím protestů snažili německé železnice přinutit k zavedení pětatřicetihodinového pracovního týdne se zachováním plné mzdy.

Dráhy jako kompromis nabízely snížení týdenního pracovního úvazku ze současných 38 na 36 hodin, což odbory odmítly. Zmíněných 35 hodin označovaly dráhy za nereálný požadavek ohrožující provoz železnice.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme