Česko láká na největším potravinářském veletrhu na světě na pivo i regionální speciality

Špíz z krokodýla, bifteky z alpaky, džusy z kaktusů a stovky dalších kulinářských specialit doslova ze všech koutů světa nabízí návštěvníkům největší zemědělský a potravinářský veletrh světa. Ročně na Grüne Woche (Zelený týden) v Berlíně zavítá kolem 400 tisíc lidí. Prezentovat se letos neváhalo 67 zemí světa. Tradičně nechybí ani Česká republika.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Potravinářský veletrh Grüne Woche

Potravinářský veletrh Grüne Woche | Foto: Klára Stejskalová

Před českým stánkem s trdelníky narůstá fronta. Lidé jsou zvědaví, jak se toto české pečivo s maďarskými kořeny vyrábí.

Na Grüne Woche se představuje nejmodernější zemědělská technika, najdete tu haly plné domácích zvířat, pořádají se tu přednášky o ekologickém zemědělství. Davy návštěvníků ale přitahují právě kulinární speciality.

Když se řekne česká kuchyně, vybavuje si jedna z návštěvnic knedlíky, pivo a také oplatky. A právě na knedlíky si lidé mohou zajít do pravé české hospody, která tento týden vyrostla uprostřed jednoho z výstavních pavilónů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Na veletrhu Grüne Woche natáčela berlínská zpravodajka Klára Stejskalová.

„Máme tady nabídku klasických českých specialit jako je svíčková, vepřo knedlo zelo i sladká jídla. Zájem je obecně jak o české produkty, tak i o republiku celkově - regiony, získání turistických informací a podobně,“ pochvaluje si Emerich Vacek z ministerstva zemědělství.

Alpské rohy od sousedů ze Švýcarska lákají na ochutnávku sýrů. Ale hlouček se tvoří i před českým stánkem s hrachovou specialitou, kterou do Berlína přivezla firma Hraška manželů Škvařilových.

Jíška z hrášku, kterou tu manželé mimo jiné nabízí, pasuje k názvu veletrhu Grüne Woche - Zelený týden. Přesto většina návštěvníků míří do českého koutku za pivem. Vybrat si mohou hned z několika značek. Čepují se tu tradiční i v Německu dobře známé značky, ale také třeba pivo Rohan.To letos zastupuje české domácí pivovary.

Takové pivo může pěkně stoupnout do hlavy. Pán, který ho popíjí, ale prý zatím nic necítí. Ale moc mu chutná.

Klára Stejskalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme