Vodafone se potýkal s výpadkem sítě. Zákazníkům nefungovala mobilní data, volání ani televize
Operátorovi Vodafone se po několika hodinách podařilo opravit výpadky služeb. Radiožurnálu to řekla Kateřina Šantorová z tiskového oddělení společnosti. Zákazníci měli během čtvrtečního odpoledne problém s voláním i mobilními daty. Nefungovalo také připojení k pevné síti nebo digitální televize.
Problémy se sítí začala mít společnost Vodafone ve čtvrtek odpoledne. Situace se začala zlepšovat až večer. „Výpadky mobilních i datových služeb jsme zaznamenali po celém území České republiky. Jedná se výjimečný výpadek, který bereme velmi vážně a příčiny budeme zpětně analyzovat. Zákazníkům se za tuto situaci velmi omlouváme a budeme je o vývoji informovat,“ řekla Radiožurnálu Šantorová. O výpadku společnost informovala také na sociálních sítích.
Vodafone během výpadku informoval zákazníky, kteří potřebovali volat tísňovou linku a nemohli hovor vytočit, aby vyndali z telefonu SIM kartu. Číslo 112 totiž funguje právě i bez SIM karty – stačí být v dosahu alespoň jedné mobilní sítě. V případě potřeby funguje i linka 150.
Mluvčí pražských hasičů Martin Kavka v návaznosti na výpadek upozornil, že někteří zákazníci Vodafonu chtěli na tísňové lince řešit problémy se sítí a blokovali tak její provoz.
„Žádáme všechny občany, aby nevolali na tísňovou linku 112 a 150 z důvodu výpadku sítě. Bohužel blokujete linky pro opravdu nouzová a tísňová volání. Váš problém s mobilním operátorem a výpadkem sítě na těchto linkách nejsme schopni vyřešit,“ apeluje.