Vlak mezi Drahotušemi a Lipníkem nad Bečvou projel návěstí, provoz v úseku byl na dvě hodiny přerušen

Na železniční trati z Přerova do Bohumína byl v úterý na dvě hodiny přerušen provoz. V úseku mezi Drahotušemi a Lipníkem nad Bečvou vjel vlak kolem návěsti Stůj na kolej, kde už jeden vlak stál. Potvrdil to mluvčí drážní inspekce Martin Drápal.

Lipník nad Bečvou/Drahotuše Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vlak (ilustrační foto)

V loňském roce projeli řidiči i přes zákaz 150 návěstidel. (Ilustrační foto) | Foto: ŠJů | Zdroj: Wikimedia Commons | CC BY-SA 3.0,©

Podle mluvčího drážní inspekce Martina Drápala stály obě soupravy od sebe asi 300 metrů. Nikomu se nic nestalo, cestující se však potýkali se zpožděním. V úseku fungovala v době přerušení náhradní autobusová doprava. Podle webu Českých drah byl provoz znovu obnoven ve 14.45. 

Strojvedoucí častěji chybují

Případ projetí návěsti není nijak ojedinělý. V loňském roce projeli řidiči i přes zákaz 150 návěstidel, podobně jako v roce 2018, informoval Radiožurnál. Možné důvody, proč strojvedoucí při své práci chybují, jsou nepravidelné směny, častější jízdy v noci i práce pro víc dopravců. Ministerstvo dopravy plánuje změnit zákon o drahách, také chce strojvedoucí více kontrolovat.

„Bohužel stále pokračuje trend přenášení odpovědnosti a dalších povinností na strojvedoucí,“ říká pro Radiožurnál David Votroubek z Federace strojvůdců. Podle něj mají strojvedoucí mnohem víc povinností než v minulosti.

Více povinností

„V osobní dopravě je to prodej jízdenek, úklid souprav. V nákladní dopravě činnosti spojené s posunem, provádění prohlídek vozů, zkoušky brzd. Strojvedoucí musí udělat funkce za lidi, kteří se kolem toho vlaku dříve pohybovali.“

2:33

Strojvedoucí kvůli většímu pracovnímu vytížení častěji chybují. Stát je chce více kontrolovat

Číst článek

Podle Federace strojvůdců jsou problémem také přesčasové hodiny. Třeba České dráhy ale tvrdí, že při plánování směn vždy postupují podle zákoníku práce. Počet přesčasových hodin se navíc snaží snížit. V lednu jich měli strojvedoucí u tohoto dopravce skoro o 20 procent míň než za stejnou dobu loni.

Někteří strojvedoucí ale jezdí i pro více dopravních společností. V Česku navíc není možné kontrolovat, jestli zaměstnanci dodržují pracovní dobu.

Šéf resortu dopravy za hnutí ANO Karel Havlíček přiznává, že tento problém existuje a úřad podle něj připravuje změnu zákona. Strojvedoucí by měl nově hlídat systém, který bude kontrolovat, jak dlouho pracují. Důvodů, proč strojvůdci projedou návěstidla i přes zákaz, je ale podle ministra Havlíčka víc.

Andrea Kubová, Jan Nevola, Eva Mikulka Šelepová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme