„Tady všude byla voda, do půl metru, bylo to celé od bláta, všechno,“ popisuje recepční prázdnou ordinaci, kde povodeň poničila stěny, dveře i třeba zubařský rentgen.
Jednatřicetiletý Rudolf Baudyš ukradl podle verdiktu tři jízdní kola v hodnotě zhruba 50 tisíc korun ze zatopeného domu. Všechny prodal. Kola už má ale majitel zpátky.
Firma začne od února byty opravovat. „Každý večer se modlíme, aby to bylo co nejdříve, abychom se mohli vrátit,“ řekla paní Petra s tím, že v současnosti bydlí s rodinou u tchyně.
Nelegální odpad původem z Polska byl šest let uložený ve skladu v centru města. V září ho zaplavila voda a hrozily úniky látek do okolní zástavby i spodních vod.
„Ona je nemluvící, takže tam je opravdu problém jí něco vysvětlit, natož něco tak složitého, jako že jsme byli vytopeni. Opravdu nevíme, jaké si to ponese do budoucna následky,“ obává se Vladimír.
Jak vypadají povodněmi zasažené obce a města v Olomouckém a Moravskoslezském kraji více než měsíc od katastrofy? Podívejte se na srovnání mezi zářím a říjnem pohledem fotografů serveru iROZHLAS.cz.
Státní developer (SIRS) i autoři nedávno zveřejněné studie záplavového území tvrdí, že data ze zářijových povodní potvrzují jejich dřívější výpočty. Navrhovaná řešení v okolí parku budou dostatečná.
Bohumínskou část Šunychl přívalová vlna zcela zaplavila v neděli. Voda opadla teprve ve středu, kdy mohli místní teprve sejít z vyšších pater svých domů, obhlédnout způsobené škody a začít s úklidem.
„Velká část města je bez elektrické energie a to je problém zejména ve výškových budovách, kterých máme spoustu. V nich od 3., 4. patra nahoru neteče voda, což je velká komplikace,“ říká starosta.
Velké omezení se týká také vlaků do Polska. Dráhy provoz zajistí pouze v úsecích Praha – Olomouc, Bohumín – Polsko a Ostrava – Žilina. Soupravy nepojedou mezi Bohumínem/Ostravou a Olomoucí.
Strach má ředitel nemocnice nejen z příchodu velké vody, u některých ze vstupů už se odpoledne rozmisťovaly pytle s pískem. Problémem je i možný výpadek elektřiny.
Gigafactory nedaleko chráněné krajinné oblasti na Karvinsku má opět blíž k možné realizaci. V pořadu Pro a proti diskutují starosta Bohumína Petr Vícha (SOCDEM) a Petr Očko z CzechInvestu.
Policisté uvedli, že srážku vyšetřují pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti. Trakční vedení je poškozené a provoz na koridoru bude zřejmě celý den přerušen.
Mrtvé ryby se v řece objevily minulou středu. O dva dny dříve na Ostravsku intenzivně pršelo a to vedlo k výplachu sedimentů z kanalizací a splachu z polí. Proto bylo v řece málo kyslíku.
Loňskou červnovou nehodu v Bohumíně, při které jedno z Pendolin nabouralo, nepřežil strojvedoucí vlaku. Dalších pět lidí se zranilo. Příčiny Drážní inspekce dál vyšetřuje, blíží se ale k závěru.
Železniční doprava na trati v Bohumíně po pondělní nehodě stále není plně v provozu. Specialisté nyní kontrolují stav trati a začínají s vyšetřováním. To bude nejspíše trvat až do konce roku.
Při nehodě se zranilo pět lidí. Škoda dle Drážní inspekce přesáhne 36 milionů korun. Kriminalisté případ vyšetřují pro podezření ze spáchání trestného činu obecné ohrožení z nedbalosti.
Podle ministerstva dopravy by splavnění Odry znamenalo napojení České republiky na evropskou síť vodních cest. Touto cestou by pak bylo možné transportovat kontejnery nebo automobily.
První z obou vlaků odjel z polského Přemyšlu v 9.05, ve 12 vagónech odjelo jen zhruba pět šest rodin, ve výsledku tedy 20-30 lidí. Musel ale uvolnit perón, aby neblokoval další vlaky.
Zdeněk Konopka, který byt úmyslně zapálil, si na konci listopadu vyslechl svůj trest. Server iROZHLAS.cz s pomocí písemného rozsudku podrobně popsal, k čemu onu nešťastnou sobotu v Bohumíně došlo.
Požár panelového domu vypukl loni 8. srpna odpoledne. Motivem žhářského útoku byly podle žalobce spory v rodině. Obviněný nezvládl fakt, že jej opustila manželka.