Vláda chce podnikatelům snížit administrativní zátěž

V České republice je řada ústavů a úřadů, o jejichž smysluplnosti by se dalo pochybovat. Stejně tak o řadě administrativních úkonů, které musí úředníci udělat. Na vině je podle premiéra Petra Nečase naše ‚eurohujerština‘. Předpisy Evropské unie podle něj dodržujeme až příliš pečlivě.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Martin Kuba, nový ministr průmyslu

Martin Kuba, nový ministr průmyslu | Foto: Filip Jandourek

„Musíme věnovat velkou pozornost tomu, abychom to nepřeháněli s implementací evropských norem a nedávali tam tvrdší požadavky, než po nás Evropská unie požaduje. Z tohoto pohledu musíme být velice opatrní a u každé nové směrnice, kterou z hlediska Evropské unie zavádíme, si musíme dát pozor, abychom nepracovali podle zásady ‚poturčenec horší Turka‘,“ uvedl Nečas.

Vláda chce také snížit administrativní zátěž podnikatelů. V porovnáním s rokem 2005 by měla do roku 2014 klesnout o 30 procent. Roční náklady na administrativu mají díky sérii opatření klesnout o 22 miliard korun.

Ministerstvo průmyslu a obchodu chce podle šéfa resortu Martina Kuby do boje s přebujelou administrativou zapojit veřejnost.

Přehrát

00:00 / 00:00

O úsporách ve veřejné správě mluvil na Rádiu Česko Robert Ledvinka, šéf Odboru veřejné správy Ministerstva vnitra

„Tomu, že chceme tento proces otevřít veřejnosti by měla sloužit webová stránka www.zjednodusujeme.cz. V současné době získáváme tyto podněty převážně od profesních sdružení a v této chvíli chceme tento prostor otevřít i pro občany a podnikatele, kteří mají pocit, že se někde při kontaktu se státní správou setkávají se zbytečným zatížením. Chceme, aby nás lidé na těchto stránkách informovali, jaké absurdity musejí absolvovat,“ sdělil Kuba.

Kubovo ministerstvo má nyní v hledáčku zhruba 40 administrativních povinností, o jejichž zrušení uvažuje. Racionalizovat by se měla i naše státní správa.

Mapa veřejné správy

„Dřívější snahy o racionalizaci neměly k dispozici nástroje, které by jim mohly poskytnout nezpochybnitelná data. To je aktuálně naše velká výhoda, protože v tuto chvíli disponujeme a po 1. červenci letošního roku budeme disponovat pevným nástrojem, který se jmenuje Základní registry. V našem případě půjde o registr práv a povinností, v rámci kterého mapu veřejné správy vytváříme. Ten nám přinese nezpochybnitelná data o tom, který úřad má jakou agendu vykonávat. Mapa veřejné správy ale samozřejmě není jediným opatřením,“ říká Robert Ledvinka, šéf Odboru veřejné správy ministerstva vnitra.

Ledvinka očekává celkovou úsporu okolo deseti procent z celkových ročních nákladů na veřejnou správu.

Dana Votýpková, pir Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme