Antimonopolní úřad zakázal Ústeckému kraji nákup 161 autobusů Scania a Zliner za více než miliardu

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal Dopravní společnosti Ústeckého kraje nákup 161 autobusů značek Scania a Zliner za více než miliardu korun. Podnět podal výrobce autobusů SOR. Úřad o tom v úterý informoval v tiskové zprávě.

Brno Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ilustrační foto)

Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Ústecký kraj se k rozhodnutí vyjádří ve středu na tiskové konferenci, řekla mluvčí kraje Magdalena Fraňková. Podnět k antimonopolnímu úřadu podal výrobce autobusů SOR. Ten na dotaz odmítl rozhodnutí úřadu komentovat.

ČEZ ukončil kupní smlouvu s Inercomem o prodeji bulharských aktiv

Číst článek

Dopravní společnost Ústeckého kraje uzavřela s dodavateli rámcové smlouvy na dodávky autobusů v délce 10,5 metru a 12 metrů na základě jednacího řízení bez uveřejnění. „Úřad dospěl k závěru, že rámcové dohody byly uzavřeny v rozporu se zákonem bez předchozího oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo předběžného oznámení, ačkoli byl zadavatel povinen toto oznámení nebo předběžné oznámení uveřejnit,“ uvedl úřad v tiskové zprávě.

Rozhodnutí zatím není pravomocné a lze proti němu podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.

‚Diskriminační způsob‘

Ústecký kraj na dodávku autobusů nejprve vyhlásil tendr, už ten SOR u antimonopolního úřadu napadl s tím, že v něm jsou nezákonně nastavené zadávací podmínky. Kraj poté soutěž zrušil a obrátil se přímo na Zliner a Scanii. Dopravní společnost Ústeckého kraje  podepsala smlouvy s dodavateli 28. prosince loňského roku a letos 3. ledna.

Pojišťovny podle antimonopolního úřadu chybovaly u očkovacích látek. Uložil jim pokutu 1,79 milionu

Číst článek

Antimonopolní úřad upřesnil, že jednací řízení bez uveřejnění může být při zadávání veřejné zakázky použito, pokud v předchozím otevřeném řízení nedostane zadavatel žádné nabídky nebo podstatně nezmění zadávací podmínky.

„Neobdržení nabídek v předchozím otevřeném řízení si zadavatel způsobil svým postupem, když stanovil zadávací podmínky v tomto otevřeném řízení diskriminačním způsobem, což je z hlediska ustálené rozhodovací praxe nepřípustné,“ stojí ve zprávě úřadu. Konkrétně šlo o stanovení minimální délky autobusu, minimální šířky dveří, minimální objem palivových nádrží a minimální kapacitu akumulátorových baterií.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme