Antimonopolní úřad zakázal Ústeckému kraji nákup 161 autobusů Scania a Zliner za více než miliardu
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže zakázal Dopravní společnosti Ústeckého kraje nákup 161 autobusů značek Scania a Zliner za více než miliardu korun. Podnět podal výrobce autobusů SOR. Úřad o tom v úterý informoval v tiskové zprávě.
Ústecký kraj se k rozhodnutí vyjádří ve středu na tiskové konferenci, řekla mluvčí kraje Magdalena Fraňková. Podnět k antimonopolnímu úřadu podal výrobce autobusů SOR. Ten na dotaz odmítl rozhodnutí úřadu komentovat.
ČEZ ukončil kupní smlouvu s Inercomem o prodeji bulharských aktiv
Číst článek
Dopravní společnost Ústeckého kraje uzavřela s dodavateli rámcové smlouvy na dodávky autobusů v délce 10,5 metru a 12 metrů na základě jednacího řízení bez uveřejnění. „Úřad dospěl k závěru, že rámcové dohody byly uzavřeny v rozporu se zákonem bez předchozího oznámení o zahájení zadávacího řízení nebo předběžného oznámení, ačkoli byl zadavatel povinen toto oznámení nebo předběžné oznámení uveřejnit,“ uvedl úřad v tiskové zprávě.
Rozhodnutí zatím není pravomocné a lze proti němu podat rozklad k předsedovi Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže.
‚Diskriminační způsob‘
Ústecký kraj na dodávku autobusů nejprve vyhlásil tendr, už ten SOR u antimonopolního úřadu napadl s tím, že v něm jsou nezákonně nastavené zadávací podmínky. Kraj poté soutěž zrušil a obrátil se přímo na Zliner a Scanii. Dopravní společnost Ústeckého kraje podepsala smlouvy s dodavateli 28. prosince loňského roku a letos 3. ledna.
Pojišťovny podle antimonopolního úřadu chybovaly u očkovacích látek. Uložil jim pokutu 1,79 milionu
Číst článek
Antimonopolní úřad upřesnil, že jednací řízení bez uveřejnění může být při zadávání veřejné zakázky použito, pokud v předchozím otevřeném řízení nedostane zadavatel žádné nabídky nebo podstatně nezmění zadávací podmínky.
„Neobdržení nabídek v předchozím otevřeném řízení si zadavatel způsobil svým postupem, když stanovil zadávací podmínky v tomto otevřeném řízení diskriminačním způsobem, což je z hlediska ustálené rozhodovací praxe nepřípustné,“ stojí ve zprávě úřadu. Konkrétně šlo o stanovení minimální délky autobusu, minimální šířky dveří, minimální objem palivových nádrží a minimální kapacitu akumulátorových baterií.