V minulosti chtěla skupina Penta pozemky ČSAD Praha Holding, které k nádraží přiléhají, koupit, ČSAD ale v roce 2016 oznámila, že na nich postaví vlastní projekt.
Zatím bude na historické lince K jezdit šest autobusů z přelomu tisíciletí, které si většina cestujících bude pamatovat ještě z provozu na běžných linkách.
Slatiňany-střed, to je zastávka u hlavní silnice, ve které si cestující připadají spíše jako u někoho na návštěvě. V místnosti je jídelní stůl, knihovna i hodiny.
To je třeba případ Miličína na Benešovsku. Právě tam se do situace vložilo město. Aby se školáci na výlety dostali, vozí je dobrovolní hasiči dodávkou. V případě potřeby si půjčují ještě jednu.
Kvůli nedostatku personálu musí společnost Arriva Střední Čechy spojovat nebo rušit autobusové spoje. Cestující se tak potýkají s mimořádnostmi v dopravě.
Firma se na Teplicku potýkala s podobnými problémy i loni v prosinci nebo letos na jaře, kdy jí chyběly řidiči kvůli epidemii koronaviru a válce na Ukrajině.
Nedostatkem řidičů omlouvá ČSAD Slaný výpadky v autobusové dopravě na Teplicku. Od prosince, kdy ji tato dopravní společnost převzala, vynechaly stovky spojů.
Autobusová linka číslo 101 pražské městské hromadné dopravy nově povede i přes Žižkov. Autobusy tak budou stavět například i na nové zastávce U Prdlavky, která vznikla ve Slavíkově ulici v Praze 3.
Protiepidemická opatření mají všichni dopravci v podstatě stejná. Musí se řídit aktuálními vládními opatřeními. Nejzásadnější je mít při cestě vlakem nebo autobusem stále nasazený respirátor.
Zájezdoví dopravci jsou jednou ze zasažených skupin podnikatelů, která kvůli koronakrizi přišla o většinu svých zakázek. Ani výhledy směrem k podzimu nejsou dobré.
Kamery zatím fungují v testovacím režimu. Pokud se ale systém osvědčí, v dalších letech by mohl pomáhat policistům s přestupky nejen v Praze 6, ale i na dalších místech.
Rozhovor se zakladatelem iniciativy Za autobusy Jiřím Vlasákem. „Během schůzky s ministrem Karlem Havlíčkem jsme se několikrát pohádali, protože nebyl v problematice zorientovaný,“ popsal Vlasák.
Koronavirus tvrdě dopadl na zájezdové dopravce. Ministerstvo jim slibuje stamilionové kompenzace, podle zakladatele iniciativy Za autobusy Jiřího Vlasáka to ale nebude stačit.
V Česku koronavirová krize zasáhla kolem 2000 zájezdových dopravců. Kvůli výpadku příjmů mají problém zaplatit zaměstnance nebo leasingové splátky za autobusy.
Jablonec kvůli nedodržování zákonných lhůt ze strany Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže či selhání Národního elektronického nástroje zrušil zakázku na výběr nového autobusového.
Kolem 50 autobusů projelo v úterý demonstrativně Prahou. Dopravci tím upozornili na kritickou situaci, kvůli pandemii koronaviru přišla většina firem o všechny zakázky, čtvrtina může skončit úplně.
Podle rozhodnutí vlády se k 11. květnu otevírají třeba všechny obchody v nákupních centrech kromě stravovacích zařízení, dále zahrádky restaurací, muzea a zahrady zámků a hradů.
Dopravci očekávají, že provoz by se měl vrátit do plného rozsahu před krizí asi v polovině června. Zatím ale platí, že všechny vlaky i autobusy budou jezdit nanejvýš po státní hranice.
Předseda antimonopolního úřadu Petr Rafaj po podání rozkladu kraje správní řízení vedené ve věci tendru zastavil. Původně antimonopolní úřad v prvostupňovém řízení výběrové řízení v září zrušil.