Pražský dopravní podnik dostal povolení pro výstavbu tramvajové trati Malovanka–Strahov
Dopravní podnik získal pravomocné povolení záměru stavby nové tramvajové tratě mezi Malovankou a Strahovem. Stavba trati, která povede přes Koleje Strahov, by měla začít na jaře roku 2026. Hotovo by mohlo být na podzim roku 2027. Tramvajová síť má nahradit současné autobusové spojení. Odhadovaná cena výstavby je zhruba 800 milionů korun, vyplývá ze zprávy dopravního podniku.
Povolení se týká nové zhruba 1,3 kilometru dlouhé trati spojující Malovanku se Strahovem. Nová síť bude začínat v Bělohorské a povede přes Vaníčkovu ulici na konečnou zastávku Stadion Strahov. Na této trase mají být tři páry zastávek – Malovanka, Koleje Strahov a Stadion Strahov. Zároveň s tím bude probíhat i elektrifikace autobusových linek č. 176 a 191.
Na Václavském náměstí v Praze začala výstavba tramvajové trati. Práce potrvají tři roky
Číst článek
V rámci výstavby nové sítě budou přesunuty tramvajové zastávky Malovanka. Naopak nové zastávky Koleje Strahov budou zhruba ve stejném místě jako současné autobusové zastávky. Konečná nové trati Stadion Strahov bude vybudována v současné točně autobusů. Zde vznikne smyčka pro tramvaje a trolejbusy.
Tato trať představuje ekologičtější a kapacitnější náhradu současné autobusové dopravy. Větší oddělení od ostatních způsobů přepravy navíc slibuje spolehlivější veřejnou dopravu v časech dopravních špiček, vyplývá ze zprávy dopravního podniku. Díky vzniku této trati dojde podle podniku ke zmírnění přetížené autobusové dopravy na Vítězném náměstí a k propojení významných dopravních uzlů s centrem Prahy. Strahov tak bude mít přímé spojení například s náměstím Míru či Václavským náměstím.
„Díky nové tramvajové trati získají studenti ze strahovských kolejí i návštěvníci sportovišť kvalitnější a bezemisní dopravní spojení,“ říká Zdeněk Hřib, náměstek primátora pro dopravu. Většina cestujících v Praze se podle něj přepravuje veřejnou dopravou a Praha jim chce nabídnout co nejlepší kvalitu.
Předpokládaná cena výstavby nové tratě má dosahovat 800 milionů korun. Dopravní podnik podal žádost o dotace Evropské unie. Ty by mohly pokrýt až 85 procent nákladů. Podnik již splnil všechny podmínky pro získání dotace. Výstavba by mohla začít na jaře roku 2026 a konec je plánovaný na podzim 2027.