Praha zastavila přípravu stanice metra Depo Zličín. ‚Prázdné vlaky by vozily hlavně vzduch,‘ tvrdí Hřib

Pražský dopravní podnik (DPP) zastavil z popudu vedení metropole práce na přípravě nové stanice metra Depo Zličín. Uvedl to předseda opoziční Prahy Sobě Adam Scheinherr a potvrdil náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti). Podle Hřiba není v okolí dostatek cestujících, aby nová stanice měla ekonomický a dopravní smysl. Scheinherr, který v minulém volebním období jako pražský náměstek přípravu stanice zahájil, rozhodnutí kritizuje.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stanice metra linky B v Jinonicích byla 23. srpna otevřena po rekonstrukci

Stanice měla sloužit jako přestupní bod na metro nejen řidičům parkujícím v novém parkovacím domě P+R, ale také cestujícím z příměstských linek. (ilustrační foto) | Zdroj: Dopravní podnik hlavního města Prahy

Stanice se měla stát novou konečnou metra B a využít stávajících kolejí vedoucích do zličínského depa. Depo Zličín mělo být jednou z mála povrchových stanic pražského metra a měl u ní vyrůst velký P+R parkovací dům.

Metro by se tím podle Scheinherra přiblížilo vznikající bytové výstavbě a stanice by sloužila i jako přestupní bod na metro nejen řidičům parkujícím v novém parkovacím domě P+R, ale také cestujícím z příměstských linek. Na podobu stanice dříve DPP vypsal architektonickou soutěž, již má podle Scheinherra podepsanou smlouvu s projektantem a koncem června získal podnik pro stanici územní rozhodnutí.

Dopravní podnik znovu vybral vítěze stavby na část metra D. Stala se jím opět Subterra

Číst článek

Vedení města v červnu schválilo aktualizaci investic zařazených do takzvaného plánu udržitelné mobility, ve které již stanice není. Podle Hřiba byla důvodem rozhodnutí absence dostatku cestujících. „Prázdné vlaky by vozily hlavně vzduch při výrazném růstu provozních nákladů. P+R pro 600 vozidel pak vygeneruje maximálně okolo 1000 cestujících, což je méně, než odveze jedna jediná souprava metra,“ uvedl náměstek.

Dodal, že kvůli tomu by na vybudování stanice město ani nezískalo evropskou dotaci. Namísto původního záměru tak DPP pouze modernizuje depo s tím, že koleje do budoucna umožní i vybudování stanice. „Využití územního rozhodnutí v budoucnu, až začne tato stanice dávat smysl, tedy není vyloučeno,“ sdělil Hřib. Dodal, že v oblasti Zličína město stále jedná o stavbě P+R parkoviště, ale na jiném místě.

Scheinherr rozhodnutí zastavit již zahájenou přípravu stanice kritizuje. „Čerstvě získané pravomocné územní povolení je skvělý výsledek práce DPP, bohužel pro Pražany s hořkou příchutí. Doslova stačilo nedělat nic a Praha mohla do dvou let začít stavět novou stanici. Koalice ODS a Pirátů zkrátka bohužel neumí projekty rozjíždět, pouze zastavovat,“ uvedl. Zároveň vyzval koalici Spolu (ODS, TOP 09, KDU-ČS), Pirátů a STAN a především Hřiba k dokončení záměru.

Podobným způsobem jako navrhovaná stanice Depo Zličín vznikla v roce 2006 stanice Depo Hostivař ve Strašnicích, kterou DPP postavil jako součást depa z jedné jeho někdejší haly. Kromě dep v Hostivaři a na Zličíně funguje v pražském metru ještě třetí na Kačerově.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme