VIDEO: Šéf Ředitelství silnic a dálnic: Nejschopnější zaměstnance přeskupíme na klíčové projekty

Nový šéf Ředitelství silnic a dálnic má podle ministra dopravy urychlit klíčové stavby. Jak se dá notoricky pomalé tempo výstavby v Česku zrychlit? Jak dlouho to bude trvat? A odstraní modernizace D1 z této přetížené dálnice pravidelné dopravní kolapsy? Marie Bastlová se v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu zeptala nového muže v čele Ředitelství silnic a dálnic Pavola Kováčika.

Praha (Aktualizováno: 21:22 6. 5. 2019) Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

K problematickým úsekům, na které se Ředitelství silnic a dálnic chce podle Kováčika zaměřit, patří situace kolem Brna, ať už je to D1, nebo silnice první třídy z Brna směrem na Svitavy.  V Praze jsou pak prioritou vytížené úseky kolem Běchovic, a to propojení dálničních úseků D1 a D11.

A jak chce výstavbu dálnic urychlit? „Z hlediska legislativních opatření je to novela zákona 416 o liniových stavbách, která je více méně připravená,“ říká.

Z hlediska interních procesů pak podle něj jde o přestavení investiční činnosti na projektové řízení, které v Ředitelství silnic a dálnic chybí, což se ukazuje jako problém.

„Mým cílem je přeskupit pracovní týmy takovým způsobem, aby opravdu ti nejlepší byli účastni na těch nejdůležitějších úsecích, které jsou v přípravě,“ říká.

Jde mu především o to, aby nepromarnili čas a aby vystupovali profesionálně vůči třetím osobám, ať už to jsou soukromé osoby, regiony nebo mimovládní organizace.

Marie Bastlová, Prokop Havel Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme