VIDEO: Šéf Ředitelství silnic a dálnic: Nejschopnější zaměstnance přeskupíme na klíčové projekty
Nový šéf Ředitelství silnic a dálnic má podle ministra dopravy urychlit klíčové stavby. Jak se dá notoricky pomalé tempo výstavby v Česku zrychlit? Jak dlouho to bude trvat? A odstraní modernizace D1 z této přetížené dálnice pravidelné dopravní kolapsy? Marie Bastlová se v pořadu Dvacet minut Radiožurnálu zeptala nového muže v čele Ředitelství silnic a dálnic Pavola Kováčika.
K problematickým úsekům, na které se Ředitelství silnic a dálnic chce podle Kováčika zaměřit, patří situace kolem Brna, ať už je to D1, nebo silnice první třídy z Brna směrem na Svitavy. V Praze jsou pak prioritou vytížené úseky kolem Běchovic, a to propojení dálničních úseků D1 a D11.
A jak chce výstavbu dálnic urychlit? „Z hlediska legislativních opatření je to novela zákona 416 o liniových stavbách, která je více méně připravená,“ říká.
Z hlediska interních procesů pak podle něj jde o přestavení investiční činnosti na projektové řízení, které v Ředitelství silnic a dálnic chybí, což se ukazuje jako problém.
„Mým cílem je přeskupit pracovní týmy takovým způsobem, aby opravdu ti nejlepší byli účastni na těch nejdůležitějších úsecích, které jsou v přípravě,“ říká.
Jde mu především o to, aby nepromarnili čas a aby vystupovali profesionálně vůči třetím osobám, ať už to jsou soukromé osoby, regiony nebo mimovládní organizace.