Ministerstvo financí inzerovalo stav státní pokladny
Ministerstvo financí dnes zveřejnilo inzerát, ve kterém popsalo stav veřejných financí. Vyšel ve třech celostátních denících a resort za něj zaplatil bezmála 820 tisíc korun. Píše v něm, že cítí povinnost pravdivě informovat občany o stavu veřejných financí a o přípravě státního rozpočtu na příští rok.
Tato iniciativa ministra Vlastimila Tlustého nezůstala bez reakce. Podle ČSSD jde o zneužití finančních prostředků státu k politické propagandě ODS. Pavel Brabec, šéf Asociace českých reklamních agentur, si ale nemyslí, že by šlo o reklamu ODS, zaplacenou ze státního rozpočtu.
"Reklama je propagace zboží či služeb. Tady to vnímám spíš jako veřejné sdělení. Ten inzerát nepropaguje ani pana Tlustého, on prostě je ministrem financí, s tím se nedá nic dělat, ale sděluje jakási fakta, která jsou dokonce ze zdroje náměstka ministra financí Eduarda Janoty, který není členem ODS a není členem žádné strany. Takže je potřeba brát v potaz vyznění a záměr. Nelze tvrdit, zjednodušeně, že ministerstvo financí rovná se ODS," vysvětlil.
S tím ale nesouhlasí politoložka Eva Bradová. Protože se inzerát na veřejnosti objevil právě před blížícími se říjnovými senátními a komunálními volbami, lze ho podle ní označit za součást volební kampaně ODS. "V této situaci inzerát dostává jinou dimenzi, jiné konotace. To mohu vnímat spíš jako určitý druh politické reklamy a určitý způsob zapojení se do volební kampaně," dodala politoložka.