Kampaň 'Táta dneska frčí' má posílit roli otců
Víc zapojit muže do rodiny je cílem kampaně Táta dneska frčí, která právě začíná. Kampaň pořádají Síť mateřských center a Liga otevřených mužů. V mateřských centrech po celé republice jsou připravené zábavně-sportovní akce, včetně přednášek, výstav a soutěží.
„Otcové byli dlouho v ústraní, takže cílem akce je zviditelnit je, ukázat, že jsou také důležití pro děti, rodiny i komunity. Kampaň je tedy zaměřena i na to, aby se otcové více zapojili do komunitního života,“ uvedl spoluzakladatel Ligy otevřených mužů psycholog Martin Jára.
O kampani Táta dneska frčí mluvil na radiožurnálu jeden z jejích organizátorů psycholog Martin Jára.
Podle zakladatelky mateřských center Rút Kolínské nemá být pro muže potupa přijít do mateřského centra.
„Tím je důvod pro tatínka, aby přišel do mateřského centra a touto problematikou se zabýval. Nebo si tam s dětmi pohrál a zjistil, že to není nic špatného do mateřského centra jít. S dalšími otci tam navíc může porovnávat svůj životní styl a názor na podíl otce nejen na výchově dětí, ale i na péči domácnost,“ řekla Kolínská.
V rámci kampaně připravují mateřská centra nejrůznější programy zaměřené právě na tatínky. „Buď zábavného charakteru nebo sportovního. Připraveny jsou i přednášky o otcovských kompetencí nebo rozdělení mateřské a otcovské role v rodině,“ dodala Kolínská.
Podle psychologa Járy je dlouhodobým cílem Ligy otevřených mužů i prosazení zavedení svátku dne otců, který se slaví v mnoha zemích světa.
Mateřská centra ve spolupráci s Ligou otevřených mužů pořádají kampaň už počtvrté. Letos potrvá do 20. června.