Dobeš chce budoucí učitele lépe didakticky připravit
Na pedagogických fakultách by profesoři měli více budoucí kantory vyučovat, jak učit děti v praxi. Podle ministra školství Josefa Dobeše není oborová didaktika na dobré úrovni.
Požádal proto Akreditační komisi, aby pomohla vypracovat nové didaktiky. Podle ředitelky základní školy Jiřího Gutha Jarkovského Jitky Kendíkové, která spolupracuje s pedagogickou fakultou Karlovy univerzity, nejsou didaktiky zapotřebí:
„Buď ten talent k pedagogice je, nebo není. Souvisí to s tím, jaký je člověk komediant, jak si poradí, když se postaví před třídu plnou dětí. Každá třída je navíc jiná. Někde jsou děti zlobivé, jinde jsou zase spící a potřebují aktivovat.“
Ministr Dobeš však trvá na svém: „Vede mě k tomu to, že dneska studium na pedagogické fakultě může být motivováno tím, že se řekne, že je to snadný obor a je dobré si tam udělat vysokou školu. Za druhé je tu test, který by ukázal tu praktickou část budoucímu učiteli a učitel by si zároveň mohl říct, jestli je to, co je pro něho zajímavé.“