ČT1 a ČT24 končí s reklamou
Až do 11. listopadu, do završení digitalizace, plánovala Česká televize na kanálech ČT1 a ČT24 vysílat reklamu. Tak se prý dohodli na Kavčích Horách se zákonodárci. Zákon začal ovšem platit už 14. října, i když v textu se zmiňuje i datum 11.11.
Jedním z autorů právní úpravy je senátor Jiří Oberfalzer (ODS) ale ve Stalo se dnes řekl, že o takové dohodě nic neví:
„Já vím jedinou věc, že my jsme iniciovali návrh novely, která měla zachovat reklamu na ČT ve stávajícím rozsahu. Kdy už jsme návrh schválili v Senátu, tak byl ve sněmovně přepracován způsobem, který odpovídá stavu, který nastal dřív než k tomu kritickému datu, a to jest., že reklama bude jen na ČT2 a ČT4. To byla úprava, která vzešla ze sněmovny.“
Hostem Stalo se dnes byl jeden z autorů právní úpravy, senátor Jiří Oberfalzer (ODS)
„My jsme potom tuto upravenou verzi akceptovali a ladili jsme podstatné detaily, které se týkaly doběhu digitalizace a sice v přechodném období do 30. 6. A to byla hlavní činnost Senátu,“ připomněl Oberfalzer.
„Ale že by se přímo jednalo a vytvářela se nějaká dohoda s Českou televizí - to nevím. Česká televize ještě za generálního ředitele Jiřího Janečka se stavěla k věci, že je jí to vlastně jedno, protože výtěžek z reklamy sama neužívá, tudíž je jí úprava v podstatě lhostejná.
Podle Oberfalzera byl původní záměr senátorů jiný. „Posléze vznikla upravená podoba zákona, kterou jsme akceptovali, a počítali jsme s tím, že reklama skončí s koncem analogového vysílání – v souladu se zákonem 11. listopadu.“
„Podstatné je, že v této podobě je zákon schválen někdy od začátku září Očekával bych, že Česká televize si zákon zanalyzuje a že se připraví na to, jakým způsobem ho bude naplňovat. Jestli nastal stav takový, že komerční vysilatelé si zákon asi zanalyzovali lépe a iniciovali zákrok od Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, tak to znamená, že právníci České televize něco zaspali,“ domnívá se Jiří Oberfalzer.