ČSSD měla nejrozsáhlejší předvolební kampaň v médiích
Nejrozsáhlejší předvolební kampaň v médiích měla ČSSD. V ceníkových cenách činila hodnota reklamy sociální demokracie 446 milionů korun, což je o 150 milionů více, než jakou hodnotu měla inzerce ODS. Vyplývá to z monitoringu inzerce za prvních pět měsíců letošního roku, který připravila společnost Admosphere ve spolupráci s Mediaresearch.
Ceníková hodnota kampaní ostatních stran je výrazně nižší – u Věcí veřejných jde o 87 milionů, u TOP 09 o 66 milionů a u komunistů 8,5 milionu korun.
Zatímco sociální demokraté využívali nejvíc ze všech tiskových inzerátů, ODS vedla na internetu. Elektronickou reklamu měla v hodnotě 26 milionů korun.
Monitoring pracuje s ceníkovými cenami – ve skutečnosti agentury nebo média poskytují slevy, které se podle expertů u jednotlivých kampaní mohou pohybovat kolem 50 procent. V odhadech nákladů ale nejsou započítány další části kampaní, například stranické mítinky nebo koncerty.
Nižší ceny za inzerci vyplývající z různých slev potvrzuje i obchodní ředitel společnosti Admosphere Tomáš Hynčica.
„Klienti se samozřejmě mohou dostat na úplně jiné ceny, než jsou ceny ceníkové. Vždy to záleží na dohodě subjektů na trhu. Expertní odhady uvádějí, že zhruba 50 procent cen monitoringu jsou ceny reálné,“ uvedl Tomáš Hynčica.