Reklamace zájezdů na Rhodos? Cestovky se snaží dohodnout s klienty co nejdříve, říká šéfka asociace

Cestovní kanceláře pokračují s vyřizováním reklamací spojených se zájezdy na Rhodos, které poznamenaly požáry. „Žádná cestovní kancelář nechce přijít o svého klienta a snaží se maximálně vyjít vstříc,“ vysvětlovala ve vysílání Radiožurnálu ředitelka Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřina Chaloupková. Například klientů společností Blue Style a Fischer z ostrova odletělo předčasně zhruba čtyři sta.

Rozhovor Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Evakuovaní turisté z ostrova Rhodos

Evakuovaní turisté z ostrova Rhodos | Zdroj: Profimedia

Cestovky mají na vypořádání reklamací podle zákona 30 dnů. Máte signály, že se snaží domluvit se všemi zákazníky?
Samozřejmě ano, žádná cestovní kancelář nechce přijít o svého klienta a snaží se maximálně vyjít vstříc v rámci svých možností. Takže pokud může, snaží se s klientem dohodnout dle jeho možností. 

Přehrát

00:00 / 00:00

Poslechněte si celý rozhovor s ředitelkou Asociace českých cestovních kanceláří a agentur Kateřinou Chaloupkovou

Variant řešení v rámci požáru na Rhodosu a následné situace bylo několik. Jednak se cestovní kanceláře snažily s klienty domluvit na posunutí odletu dovolené na Rhodos nebo klienti požádali o změnu destinace v daném termínu nebo cestovní kanceláři poskytovaly částečné finanční plnění. Případně se kancelář domluvila s klientem na slevě na příští rok. 

Variant bylo několik, každá cestovní kancelář k tomu přistupovala individuálně. Vzhledem k tomu, že probíhá hlavní turistická sezona, snaží se dohodnout s klienty v časově rozumné míře, to znamená co nejdříve.

3:22

Vrácení peněz, voucher i sleva na příští dovolenou. Cestovní kanceláře odškodňují turisty z Rhodosu

Číst článek

Zmínila jste některé formy kompenzací. A co bude s těmi, kterým se žádná z těch nabízených kompenzací nelíbí? Mají nějaké možnosti? 
Cestovní kancelář je ze zákona povinna poskytnout klientovi, pokud nemůže poskytnout služby v souladu se smlouvou o zájezdu, náhradní řešení. To se samozřejmě cestovní kanceláře snaží.

Pokud to klientovi nevyhovuje, tak existuje několik dalších možností, jako třeba postupovat právní cestou. Podle mých informací k tomu ale zatím nedochází. 

Cestovní kanceláře mají sice jednotky případů nedořešené, s klienty ale v podstatě probíhá diskuse. 

V Řecku shořelo několikrát větší území než obvykle. Letošní trend zatím kopíruje rekordní rok 2007

Číst článek

Mluvíme teď o těch velkých cestovních kancelářích? Daří se i těm menším vyřizovat reklamace?
Zákon hovoří ke všem cestovním kancelářím, jak lze uplatnit vady zájezdu a jaké jsou jejich povinnosti i bez ohledu na jejich velikost. To znamená, že ke klientům musí přistupovat shodně a vstřícně jak malé, tak i velké cestovní kanceláře. Na to to nemá vliv.

I Česká obchodní inspekce, pokud provádí kontrolu dodržování povinností cestovní kanceláře v rámci řešení reklamace, tak neřeší velikost kanceláře. 

Budou kompenzace klientům způsobovat cestovním kancelářím velké komplikace? Poslechněte si celé Ranní Interview v úvodu článku.

Prokop Havel, lpr Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme