Špatná spolupráce na Rhodosu, zatajování informací. Velvyslanec v Řecku kritizuje české cestovní kanceláře

Český velvyslanec v Athénách Jakub Karfík označuje nedostatečnou spolupráci cestovních kanceláří na Rhodosu s velvyslanectvím v Řecku za chronický problém. Popisuje to v dokumentu zaslaném do Česka, který získal server Seznam Zprávy. Podle Karfíka také delegáti před velvyslanectvím dlouhodobě tají informace. Cestovní kanceláře se ke kritice staví odmítavě.

Athény / Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Následky požáru na Rhodosu

Následky požáru na Rhodosu | Foto: Nicolas Economou | Zdroj: Reuters

Karfík v interní depeši zmiňuje, že kvůli nedostatečné komunikaci neměl jak o nebezpečích a novém vývoji informovat jednotlivé delegáty, uvádí server Seznam Zprávy.

Reklamace zájezdu i návrat opuštěných věcí. Rady, jak řešit odškodné za zkaženou dovolenou v Řecku

Číst článek

„Zastupitelský úřad nemá kontakty na delegáty, nemůže se tudíž s nimi spojit v případě mimořádné situace. Když jsme o takový kontakt v době krize na Rhodosu jednu z větších cestovních kanceláří žádali, odpověděli nám, že ho nemají, protože s delegáty komunikují pouze e-mailem (sic!),“ napsal do Prahy velvyslanec.

Velvyslanectví se dokonce podle Karfíka letos opakovaně setkávalo s tím, že delegáti před velvyslanectvím informace tajili. „Delegáti mají (údajně) od svých cestovních kanceláří zakázáno informovat zastupitelský úřad o úmrtích a hospitalizacích svých klientů,“ uvádí. Zároveň dodává, že všechna letošní oznámení o úmrtí Čechů v Řecku velvyslanectví obdrželo až od řecké policie.

Podle Karfíka delegáti v krizových chvílích nereagovali na volání klientů kanceláří. Od dvou hodin odpoledne v sobotu 22. července se tak turisté obraceli na konzulární nouzovou linku kvůli nedostatku informací.

Informace jsou popsány v interní depeši, kterou Karfík zaslal do Prahy 28. července. Cestovních kanceláří se týká téměř celá sekce „problémy k řešení“.

Přijeďte na náhradní dovolenou zdarma, nabízí řecký premiér turistům, které úřady evakuovaly z Rhodosu

Číst článek

Jednání s ministerstvem

„Cestovní kanceláře odmítaly ve svých letech přednostně přijímat na palubu evakuované osoby s malými dětmi, které přišly o ubytování i osobní věci, stejně tak nemocné,“ popisuje velvyslanec problémy při repatriačních letech.

Ministerstvo depeši nechtělo komentovat, jelikož jde o interní dokument. „Po konci letní turistické sezony zasedneme s cestovními kancelářemi, abychom si vyhodnotili, co se povedlo a co ne,“ uvedl pouze mluvčí ministerstva zahraničí Daniel Drake.

„Máme v úmyslu do konce roku zřídit call centrum operující 24 hodin sedm dní v týdnu, kam by se čeští občané v nouzi mohli obracet – v první fázi pro Evropu, pak i pro celý svět,“ dodal Drake.

Ačkoliv velvyslanec Karfík nezmínil konkrétní cestovní kanceláře, kterých se depeše týká, Seznam Zprávy několik agentur oslovily. Ty obvinění odmítly. „Komunikace a výměna informací probíhala v podstatě od začátku, ať už na místě nebo i v Praze,“ uvedl například mluvčí CK Fischer Jan Bezděk.

V druhé polovině července jižní část Rhodosu postihly silné lesní požáry. Bylo tam nutné evakuovat 25 000 obyvatel a turistů a požár zničil na 200 kilometrů čtverečních území.

har Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme