Brno chce od července regulovat obtěžující reklamu, zmizet mají letáky i převleky pro lidi

V Brně bude od července platit nové nařízení, které bude v části města regulovat reklamu na veřejně přístupných místech mimo provozovny. Novinářům to ve středu řekl náměstek primátorky Petr Hladík (KDU-ČSL). Týkat se to bude historického centra, ale také městských částí Starý Lískovec, Bohunice, Brno-jih a Brno-sever.

Brno Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Brněnský orloj na týden přestane fungovat.

Zmizet musí i tabule, tyče, pulty, vlajky nebo jiné konstrukce, ať už se pohybují, opírají, jsou upoutané na balóny nebo plavou. (ilustrační foto) | Foto: ČTK

Nařízení ve středu schválili radní. Vyšli vstříc městské části Brno-střed, která úpravu regulace reklamy iniciovala. V této městské části leží historické centrum. „Smyslem nařízení není reklamu na veřejně přístupných místech zcela zakázat, ale omezit některé její formy, které obtěžují veřejnost hlukem, světelnými efekty, nevhodnou stylizací a případně svým obsahem,“ uvedl Hladík.

Pokud reklamy neřeší město, nezbývá mi, než je strhnout sám, říká bojovník s vizuálním smogem

Číst článek

Každá z městských částí Brno-střed, Brno jih, Brno-sever, Starý Lískovec a Bohunice si z osmi omezení vybrala jen některá, která budou u nich platit. U každé městské části je to tedy jinak. K regulaci se mohou přidat i další městské části, změnu nařízení by pak musela schválit rada města.

Reklama nesmí ani plavat

Zákaz platí po celý den. Týká se například plakátů přesahujících rozměry 594 na 841 milimetrů, letáků, navštívenek, brožur, katalogů, reklamních periodických tisků a jiných propagačních materiálů šířených neadresně. Nebude možné používat ani převleky, do kterých se oblékají lidé nebo zvířata. Zmizet musí i tabule, tyče, pulty, vlajky nebo jiné konstrukce, ať už se pohybují, opírají, jsou upoutané na balóny nebo plavou.

Zákaz mají i dopravní prostředky, u kterých je hlavním účelem jízdy, plavby nebo letu šíření reklamy, případně pokud někde stojí za účelem reklamy. Nesmí se používat ani zařízení šířící reklamu zvukem nebo obrazem s výjimkou rozhlasového a televizního vysílání nebo plachty kromě těch, které jsou umístěné na stavebním lešení, přičemž plocha reklamy nečiní více než 12 metrů čtverečních.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme