Číňané budou hůř shánět oblíbenou pochoutku. Mezinárodní řetězec stahuje z provozoven psí maso
Psí maso – pro Evropana těžko představitelná součást obědového menu, zato v Asii stále docela běžná součást jídelníčku některých lidí. Ale i to se postupně mění, v Číně teď definitivně přestává prodávat psí maso mezinárodní řetězec Carrefour.
V čínském Carrefouru bylo k dostání jednak psí maso s příchutí želví šťávy, balení v přepočtu asi za 500 korun, nebo menší balíčky sušeného psího masa za necelou stokorunu.
Jeden ze symbolů francouzského kuchyně v ohrožení. Kvůli nedostatku a ceně másla zdraží croissanty
Číst článek
I v Číně ale popřávají sluchu organizacím na ochranu zvířat, které zjistily, že Carrefour sice na jejich nátlak před pěti lety ze svých více než 200 provozoven v Číně výrobky ze psího masa stáhl, ale že dva supermarkety na východě země ve městě Šu-čou ho stále prodávají a že až teď, na opakovanou výzvu, řetězec stahuje psí maso i z těchto dvou obchodů.
Vedení Carrefouru se hájí tím, že šlo o lokální výrobek, skutečně prodávaný jen ve městě Šu-čou asi 700 km jižně od Pekingu.
To ale neznamená, že by se psí maso přestalo v Číně objevovat na talíři. Tradiční chov psů na maso je v Číně stále dost rozšířený. Podle organizace Humane Society International se tam ročně kvůli masu porazí 10 milionů psů. Ostatně v Číně je to legální.
Ale i tam sílí tlak organizací, které se snaží chránit psy a kočky, a třeba ředitelka společnosti Animals Asia Irene Fengová tvrdí, že pojídání psů a koček už je dnes v Číně okrajovou záležitostí, kterou mladí lidé a střední třída považují za přežitek.
Fengová také tvrdí, že málokdo v Číně od svého supermarketu očekává, že bude psí maso nabízet, a přiznává, že konec jeho prodeje v Carrefouru je pro kampaň ochránců zvířat důležitý, protože té rozhodně neprospívá, když konzumaci psího masa legitimizuje moderní mezinárodní supermarket.