Číňané budou hůř shánět oblíbenou pochoutku. Mezinárodní řetězec stahuje z provozoven psí maso

Psí maso – pro Evropana těžko představitelná součást obědového menu, zato v Asii stále docela běžná součást jídelníčku některých lidí. Ale i to se postupně mění, v Číně teď definitivně přestává prodávat psí maso mezinárodní řetězec Carrefour.

Peking Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ilustrační foto.

Ilustrační foto. | Foto: Martina Pavloušková

V čínském Carrefouru bylo k dostání jednak psí maso s příchutí želví šťávy, balení v přepočtu asi za 500 korun, nebo menší balíčky sušeného psího masa za necelou stokorunu.

Jeden ze symbolů francouzského kuchyně v ohrožení. Kvůli nedostatku a ceně másla zdraží croissanty

Číst článek

I v Číně ale popřávají sluchu organizacím na ochranu zvířat, které zjistily, že Carrefour sice na jejich nátlak před pěti lety ze svých více než 200 provozoven v Číně výrobky ze psího masa stáhl, ale že dva supermarkety na východě země ve městě Šu-čou ho stále prodávají a že až teď, na opakovanou výzvu, řetězec stahuje psí maso i z těchto dvou obchodů.

Vedení Carrefouru se hájí tím, že šlo o lokální výrobek, skutečně prodávaný jen ve městě Šu-čou asi 700 km jižně od Pekingu.

To ale neznamená, že by se psí maso přestalo v Číně objevovat na talíři. Tradiční chov psů na maso je v Číně stále dost rozšířený. Podle organizace Humane Society International se tam ročně kvůli masu porazí 10 milionů psů. Ostatně v Číně je to legální.

Ale i tam sílí tlak organizací, které se snaží chránit psy a kočky, a třeba ředitelka společnosti Animals Asia Irene Fengová tvrdí, že pojídání psů a koček už je dnes v Číně okrajovou záležitostí, kterou mladí lidé a střední třída považují za přežitek.

Fengová také tvrdí, že málokdo v Číně od svého supermarketu očekává, že bude psí maso nabízet, a přiznává, že konec jeho prodeje v Carrefouru je pro kampaň ochránců zvířat důležitý, protože té rozhodně neprospívá, když konzumaci psího masa legitimizuje moderní mezinárodní supermarket.

Jan Kaliba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme