Převod peněz, spořicí účet nebo nákupy kartou. Twitter podle médií chystá zavedení platebních služeb

Americká internetová společnost Twitter začala připravovat software potřebný k zavedení platebních služeb na její stejnojmenné síti a žádat regulační úřady ve Spojených státech o potřebná povolení. Informoval o tom list Financial Times s odvoláním na zdroje obeznámené s plány podniku.

New York Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sociální síť Twitter mění majitele

Musk doufá, že díky platebním službám rozšíří příjmy společnosti Twitter, které nyní pocházejí především z reklamy | Foto: Stephen Lam | Zdroj: Reuters

Miliardář Elon Musk, který firmu Twitter loni v říjnu koupil za 44 miliard dolarů (nyní zhruba 968 miliard Kč), již dříve uvedl, že chce nabídnout uživatelům twitteru platební služby, jako jsou převody peněz mezi uživateli, spořicí účty či platební karty.

Musk byl v roce 1999 spoluzakladatelem internetové banky X.com, která se později stala součástí platební společnosti PayPal.

Budoucí byznys model Twitteru je nejasný. ‚Uvidíme, jestli Musk nějakou vizi vůbec má‘

Číst článek

Společnost Twitter se již v listopadu zaregistrovala u amerického ministerstva financí jako zpracovatel plateb. Nyní podle zdrojů Financial Times začala žádat v jednotlivých členských státech USA o regulační povolení, která ke spuštění platebních služeb potřebuje.

Musk doufá, že díky platebním službám rozšíří příjmy společnosti Twitter, které nyní pocházejí především z reklamy.

Po Muskově převzetí příjmy z reklamy výrazně klesly. Podle výzkumné společnosti Standard Media Index činil meziroční pokles těchto příjmů v listopadu 55 procent a v prosinci dokonce 71 procent.

Na twitteru přestala inzerovat mimo jiné největší americká automobilka General Motors, výrobce léků Pfizer či německý automobilový koncern Volkswagen. Firmy se obávají, že na twitteru by se mohlo objevovat více závadných příspěvků, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.

Příjmy z reklamy se na celkových tržbách společnosti Twitter podílejí zhruba 90 procenty. Výzkumná firma Pathmatics odhaduje, že téměř polovina z 30 největších inzerentů na twitteru reklamu na této síti zcela zastavila.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme