Po českých silnicích jezdí už téměř 750 sportovních Ferrari. První představili před 70 lety
Za poslední rok přibylo na českých silnicích 82 sportovních vozů Ferrari. Celkový počet vozů se vzpínajícím se koněm ve znaku v registru vozidel tak dosáhl na konci března 735. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců aut. Ve čtvrtek uplynulo 70 let ode dne, kdy byl představen první vůz italské automobilky.
V Česku patří mezi nejrozšířenější klasické modely Ferrari 488 GTB a 488 Spider. Oba modely si v čase drží svou hodnotu a ze své ceny ztrácejí v čase jen minimum. Loni si majitelé v Česku zaregistrovali 58 nových Ferrari a 75 dovezených ojetin.
„Velká část našich zákazníků v Česku si v současnosti vozy Ferrari pořizuje i jako investiční zboží. Modely, jejichž hodnota v čase stoupá, jsou většinou vozy z limitovaných sérií, které továrna v Maranellu vyrábí ke konkrétním příležitostem. Jsou to modely jako například F12 Tour de France, 458 Speciale Aperta, LaFerrari Aperta a podobně," řekl Petr Kabát, manažer prodeje Scuderia Praha, která je jediným oficiálním zastoupením značek Ferrari a Maserati pro ČR.
OBRAZEM: Stamilionová Maserati ze soukromé sbírky se ukázala ve Stuttgartu
Číst článek
Každý takový exemplář má své konkrétní číslo a většinou se k němu dostane zákazník, který má u italské automobilky jasně vedenou historii. To znamená, že si od oficiálních dealerů koupil již nějaký klasický neinvestiční model.
Právě LaFerrari Aperta je jedním z nejdražších vozů značky, které si pořídil kupec v Česku. Vznikla v omezené sérii pro vybraných 200 zákazníků a dalších devět kusů si pro své účely nechal výrobce. Základní cena byla 41 milionů korun, individuální úpravy jej mohly prodražit i na dvojnásobek.
Výročí 70 let značky v březnu oslavili čeští majitelé spanilou jízdou Prahou. Celkem se sešlo 35 vozů v hodnotě přes 370 milionů korun. Dalším českým příspěvkem k letošním oslavám výročí bude 3. a 4. června účast na 4. ročníku Chateau Loučeň d'Elegance, kde je společnost Scuderia Praha jedním z hlavních partnerů. Na zámek se sjedou na čtyři desítky vozů Ferrari, mezi nimiž nebudou chybět skutečně raritní exempláře, například typy 250 Boano z roku 1956, 275 GTC, 365 GTB 4 Daytona, ale také závodní 488 Challenge. Oslavy vyvrcholí letos v italském Maranellu o víkendu 9. a 10. září.