Na novém železničním mostě přes přehradu Orlík u Červené nad Vltavou na Písecku začaly zatěžovací zkoušky. Správa železnic k tomu využívá dvě historické lokomotivy a vůz naložený betonovými panely.
Dlouhodobá zátěž v tropických vedrech působí i na techniku dopravců, především pak lokomotivy a hnací vozy, které ve vysokých teplotách nestíhají chladit motory či další tepelně namáhaná zařízení.
Podle původních odhadů měla být materiální škoda výrazně nižší, mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal ale odpoledne řekl, že srážka značně poškodila soupravu CityElefant.
Nová výbava Českých drah bude jezdit ve 13 krajích České republiky. Nejvíce regionálních souprav dráhy nasadí v Praze a ve Středočeském, Královéhradeckém a Olomouckém kraji.
Pavel Daniš a Vojtěch Daniš, otec a syn, oba strojvedoucí. To jsou další hosté, kteří v rámci seriálu Týden na kolejích hovoří o své profesi a o lásce k železnici.
„Němka“ byla vyrobená v roce 1944 v Německu a po válce zůstala v Československu jako válečná kořist. Na neděli má ještě naplánovanou trasu do Posázaví.
Stejně jako další turisté tak odstartoval svou etapu na pochodu podél hranic po Stezce Českem i reportér Radiožurnálu Jan Markup. Po čtyřech dnech přechodu Šumavy si v Novém Údolí putování zpestřil.
Lidé mají často problém s rezervací termínu svateb, píše Mf Dnes. Starší lokomotivy se podle Deníku nahradí. Více ve výběru z médií, který sestavil Radiožurnál.
Rozhodnutí je pravomocné. Odvolací soud výtky dopravce neuznal jako důvodné a potvrdil původní verdikt. Poukázal mimo jiné i na rozhodčí doložku, která byla součástí smlouvy mezi oběma firmami.
Práce na odstraňování vykolejených vozů začaly v sobotu večer. Na místo byl povolán speciální jeřáb. Provoz na trati by se podle plánu mohl obnovit aspoň na jedné koleji do nedělního poledne.
Němčice nad Hanou (Prostějov)||ČTK|Zprávy z domova|Aktualizováno
Předběžný odhad škod je u obou dopravců vyčíslen dohromady na osm milionů korun, na infrastruktuře na půl milionu korun, uvedla Správa železnic na twitteru.
Pondělní deník Právo píše o novém vyděračském viru Avaddon, který se velmi rychle šíří. Tématem Hospodářských novin je zase velký nárůst prodeje chat a chalup v Česku, a to meziročně o téměř polovinu.
Epidemiologové nedoporučili školám, aby na podzim pořádaly pobyty v přírodě. Jejich rušení ale může být likvidační pro majitele ubytování. Více ve výběru z médií, který připravil Radiožurnál.
Po zhruba sto kilometrech nebezpečné jízdy se vlak zastavil u města Schwarzenfeld, které leží asi 50 kilometrů západně od Domažlic. Kontrole strojvůdců se přitom vymknul už na nádraží v Chebu.
Předání lokomotiv se přitom o čtyři roky zpozdilo a stroje navíc nedostaly povolení jezdit na trase mezi Prahou a Hamburkem. Dráhy tak peníze odmítaly Škodě poslat.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže definitivně zastavil správní řízení, které se týká Českých drah a pronájmu lokomotiv Taurus v roce 2014 bez výběrového řízení.
České dráhy uvažují o nákupu dvaceti nových elektrických lokomotiv. Stroje, které můžou jezdit až dvousetkilometrovou rychlostí, by chtěl dopravce prozatím nasadit na modernizovaných koridorech.
Ve Vnorovech na Hodonínsku dnes vykolejil další vlak. Tamní trať je neprůjezdná už dva týdny po srážce osobního vlaku s traktorem. Den poté na stejném místě vykolejil i vlakový vyprošťovací jeřáb. Dnes se mimo koleje dostala taky lokomotiva železničářů, kteří trať po předchozích nehodách opravují.
Ohlédnutí za minulostí železnice i pohled do její budoucnosti nabídl milovníkům vlaků Národní den železnice v Chebu. Nádraží a depo se změnily na výstavní prostory, každý z exponátů ale váží několik tun. Velká přehlídka představuje železniční techniku minulosti i nejmodernější vlaky.
Specialisté v Brně opravují kotel legendární parní lokomotivy řady 475, které se přezdívá Šlechtična. Stotunový stroj tahal rychlíky po československých tratích bezmála pětatřicet let. Technici nyní musí vyměnit stovky kovových tyčí, které vyztužují dvojité stěny topeniště. Zpátky na kolej by se lokomotiva mohla vrátit v září.
Krajský soud v Brně zrušil pokutu jeden milion korun, kterou Českým drahám udělil Úřad pro ochranu hospodářské soutěže za pronájem lokomotiv Taurus od rakouských drah v roce 2014. Podle soudce Davida Rause ČD pouze plnily závazky vyplývající z dohody o mezinárodní přeshraniční dopravě.
Od rychlíku, jedoucího z Hradce Králové do Prahy, se ráno u Českého Brodu utrhla lokomotiva. Nikomu z cestujících se nic nestalo, vlak totiž okamžitě automaticky zastavil. Vlakové soupravy jsou konstruovány tak, že s podobnou nehodou počítají.
České dráhy (ČD) se budou bránit proti prohrané arbitráži se Škodou Transportation žalobou u soudu. Uvedl to ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO. Dráhy mají podle rozhodčího soudu při Hospodářské a Agrární komoře zaplatit škodovce přibližně miliardu korun ve sporu o dodání lokomotiv. Firma je přitom dopravci dodala se zpožděním.
První veřejná železnice začala ve Velké Británii fungovat přesně 27. září roku 1825. Cestující se tehdy nesvezli příliš pohodlně, stáli totiž ve vozících na uhlí. I přesto představuje Locomotion 1 revoluci v železniční dopravě.
Opavské východní nádraží dnes zažilo středoevropskou premiéru. Ve 13 hodin vyjel na běžnou linku z Opavy do Hlučína vlak tažený lokomotivou na CNG neboli stlačený zemní plyn. Je to pokus, kterým chtějí České dráhy vyzkoušet, co udělá tato ekologická novinka s normálním provozem na trati.