Změny tras autobusů pocítí nejvíce lidé z okrajových částí Prahy

Změny v pražské MHD začnou platit už zítra, v sobotu 1. září. Například se zavádí takzvané metrobusy, což budou linky jedoucí z jednoho konce města na druhý a propojující mnoho městských částí. V ulicích také přibudou další vyhrazené pásy jen pro autobusy, aby ve špičkách nenabíraly zpoždění v kolonách. Změny tras autobusů asi nejvíce pocítí lidé na okraji Prahy. Někteří si polepší, jiní naopak pohorší.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní podnik hlavního města Prahy. Ilustrační foto

Dopravní podnik hlavního města Prahy. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Třeba v Miškovicích byli lidé zvyklí, že do nedalekých Kbel dojedou za pět minut autobusem číslo 202, jenže ten je od 1. září odkloněn přes Letňany. Zástupce starosty Čakovic a Miškovic Jiří Vintiška tuto změnu chápe.

„Je pravda, že v některých obdobích linka jezdila třeba s deseti cestujícími, což chápeme, že je pro standardní autobus malé vytížení a pro Ropid to byl zřejmě jeden z důvodů, proč právě tuto linku vybral,“ myslí si.

Přehrát

00:00 / 00:00

Příspěvek o změnách v pražské hromadné dopravě připravil pro Odpolední Radiožurnál Jan Herget

Na jihu Prahy, v Libuši a Písnici, se lidé zlobí proto, že autobus 113, kterým jezdí na metro, nepojede tak často jako dosud a chybějící spoje nahradí příměstské autobusy.

„Snížit počet spojů 113 a částečně je nahradit některými spoji 331 a 333 neřeší situaci pro třetinu obyvatel Staré Písnice, kteří mohou využívat pouze linku 113. A linky 331 a 333 nejsou nízkopodlažní, jsou to linky, kde se musí nastupovat předními dveřmi a Pražané si na ně nezvykli,“ tvrdí starosta Libuše Jiří Koubek.

Praha chystá revoluci v MHD. Zavádí páteřní tramvajové linky a metrobusy

Číst článek

„Na těchto příměstských linkách bude nasazeno více kloubových autobusů a budou zde i některé nové nízkopodlažní autobusy, takže se obyvatelé nemusí bát, že by přišli o bezbariérové spojení. Příměstské linky zastavují ve stejných zastávkách jako linka 113, snad kromě konečné zastávky v Písnici,“ kontruje mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Zrušeny budou tramvaje číslo 15, 19 a 21. Páteřní tramvajové spoje budou tvořit linky číslo 3, 9, 11, 17 a 22, ve špičce budou mít intervaly čtyři minuty. Celkem 38 autobusových linek bude nově zařazeno mezi takzvané metrobusy, mimo jiné spoje číslo 119, 125, 136, 140, 167, 170, 177, 180 či 197.

„Na tu síť je potřeba se koukat jako na celek. Linky přejíždějí mezi jednotlivými městskými částmi. V některých případech můžu říct, že požadavky městských částí jdou leckdy i proti sobě. To znamená, že postavit linku nebo jízdní řád je strašně obtížné, protože buď vyhovíte jednomu, nebo druhému,“ dodává ředitel Ropidu Pavel Procházka. Prý zkrátka není možné vyhovět požadavkům všech.

Změn v systému pražské MHD jsou desítky, a proto se určitě vyplatí prověřit si autobus, kterým chcete v nejbližších dnech cestovat. Možná pojede stejně jako dřív, ale možná místo něj pojedete úplně jiným. Schéma vedení linek i jízdní řády najdete na webových stránkách Ropidu a Dopravního podniku.

V Německu metrobusy uspěly, Pražané na ně pohlížejí s nedůvěrou

Číst článek

Síť metrobusových linek v Praze | Foto: Ropid

Jan Herget, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme