Oprava nádraží v Českém Těšíně stála přes miliardu. Podchod ale připomíná kluziště
Dělníci dokončili modernizaci nádraží a část trati v Českém Těšíně. Na nástupiště ale cestující chodí podchodem, kde se drží voda. V zimě proto cesta připomíná kluziště. Stavbu za více než miliardu postavil stát s pomocí evropských dotací. Vlaky mohou jezdit až 160kilometrovou rychlostí a lidé ze slezského příhraničí se dostanou na Slovensko rychleji.
Správa železniční dopravní cesty rekonstrukci železniční stanice v Českém Těšíně dokončila. Když ale cestující sejdou do podchodu, pořád tam najdou cedule, které varují před namrzající dlažbou.
„Dneska je nad nulou, tak je to super. Pokud ale začne mrznout, brusle, obrnit se a do tašky pytlík s pískem. Je to katastrofa,“ říká paní Zdeňka, která zrovna prošla kalužemi.
Oprava nádraží v Českém Těšíně stála přes miliardu. Podchod ale připomíná kluziště. Podrobnosti zjišťoval Stanislav Janalík
Průsak vody do podchodu se zhoršil po rekonstrukci jeho prostřední části, která patří Správě železniční dopravní cesty.
Úřad ale jakékoli pochybení odmítá a s městem, kterému patří zbylá napojení, vede už několik měsíců spor, na čí straně je vina.
„Město si zadalo odborné hodnocení, čekáme na jeho výsledky. Určitě nesouhlasíme s tvrzením, že by to bylo vlivem naší stavby,“ říká mluvčí SŽDC Kateřina Šubová.
Českotěšínská radnice se zatím do řešení problému zrovna nehrne. „Nejprve se skutečně musí najít příčina, pak navrhnout nějaké řešení. Příčinu neznáme, řešení nějaké máme. Jestli bude ideální, nevíme,“ tvrdí českotěšínský místostarosta Stanislav Folwarczny z ODS.
Radnice kritizovala také zkrácení zastřešení na nástupištích nebo úbytek laviček. SŽDC kritiku ale odmítla s tím, že je vše podle zákonných norem i potřeb.