Na Brněnské přehradě začala další plavební sezóna
Některá drobná technická zlepšení a nezdražené jízdné jsou hlavními charakteristikami už 68. plavební sezóny na Brněnské přehradě, která začala v sobotu dopoledne. Tradičně jí zahájil slavnostní nástup kapitánů a defilé všech lodí.
To bývalo v minulosti pestřejší, přes půl století totiž brázdily přehradu plavidla, které vyráběli sami zaměstnanci Dopravního podniku. Od roku 2012 je ale vystřídala flotila pěti unifikovaných lodí.
Lodě dělané tak trochu na koleně byly jistě zajímavou raritou, zopakovat ji už ale nebylo možné. „Všechno chce profesionální přístup, proto jsou současné lodě vyrobeny v loděnici u odborníků, kteří se stavěním lodí zabývají,“ říká generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.
Nové lodě sice zatím nevyžadují mimo sezónu tak rozsáhlou údržbu jako jejich předchůdkyně, přesto se kapitáni nenudí. Musí totiž udržovat i další zařízení.
„Jde o pontony na plavební dráze, sestavené molo, kde lodě parkují přes noc a kde se dobíjí. Nejsou to jenom lodě,“ uvádí vedoucí lodní plavby Martin Ecler další povinnosti kapitánů.
Pro nostalgiky zůstává v provozu jedna z původních lodí - Brno.