Konzervativci obviňují Eastwooda ze skryté podpory prezidenta Obamy
Slavný herec Clint Eastwood řeší nepříjemný rozruch okolo své osoby a to kvůli reklamě pro automobilku Chrysler, vysílané v poločase nedělního finále amerického fotbalu. Konzervativci umělce nařkli ze skryté podpory prezidenta Baracka Obamy.
V působivém spotu prezentoval Eastwood město automobilek Detroit a hlavně zaměstnance firmy Chrysler jako ztělesnění Ameriky, která je v poločase tvrdého zápasu za to, aby se opět postavila na nohy po těžké hospodářské krizi.
Dvouminutová reklama měla obrovskou sledovanost. Super Bowl totiž vidělo jen ve Spojených státech více než 100 milionů diváků.
Skrytá podpora současného prezidenta údajně souvisí s tím, že Obama před třemi lety rozhodl prakticky o převzetí kontroly státu nad kolabujícími automobilkami Chrysler a General Motors.
Zpravodaj Českého rozhlasu ve Spojených státech Vít Pohanka vysvětluje skandál kolem reklamy automobilky Chrysler
Společnost Chrysler se po letech ztrát dostala loni do mírného zisku a z nejhoršího venku je také General Motors, což si vláda připisuje jako jeden ze svých největších úspěchů.
Hned po odvysílání reklamy si navíc mluvčí Bílého domu na Twitteru a v pondělí také před reportéry pochvaloval, jak dobrou práci Eastwood a tvůrci reklamy odvedli. Právě to konzervativce popudilo.
Později po podrobnějších dotazech ale musel mluvčí vysvětlovat, že Bílý dům neměl se spotem nic společného. Řekl také, že reklama vůbec neměla vyzdvihovat prezidentovy počiny.
Hollywoodští herci sice obvykle jednoho z prezidentských kandidátů podporují, Clint Eastwood prý ale neměl nic takového v úmyslu. Honorář za natáčení mimochodem odevzdal charitě.
„Reklama byla sice nesmírně působivá, ale přece jenom reklama. Samozřejmě realitu vykreslila v takových barvách, aby to bylo lákavé a přitažlivé. Detroit se možná staví na nohy. Já můžu za sebe říct, že jsem tam byl dvakrát, natáčel jsem tam reportáže a vypadá to tam pořád velmi depresivně. Nezaměstnanost je tam zhruba dvojnásobná než ve zbytku země, centrum města je sešlé, mnoho továren opuštěných,“ uvažuje zpravodaj Českého rozhlasu Vít Pohanka.
Prezidentské volby ve Spojených státech se konají sice až v listopadu, atmosféra je už přesto vypjatá a politici na sebe často velmi jedovatě útočí.