České e-shopy letos očekávají rekordní tržby. Největší nápor mívají v devět večer
Košíky v internetových obchodech se nejčastěji plní kolem deváté hodiny večer. Zjistil to průzkum společnosti PayU, jednoho z největších poskytovatelů plateb na síti. E-shopy v letošním roce čekají rekordní tržby. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci by Češi měli na internetu utratit víc než 130 miliard korun.
Druhým nejoblíbenějším časem pro nakupování v e-shopech je deset hodin dopoledne ve všední den. Z jednotlivých dnů v týdnu Češi na internetu nejčastěji utrácejí v pondělí, kdy mají obchody až třikrát větší obrat než třeba v sobotu.
Nejvíc objednávek také přijímají kolem 15. dne v měsíci, kdy lidem na účty přichází výplata.
Chuť nakupovat ovlivňuje i počasí a roční doba. Během současných letních víkendů, konkrétně o sobotách, lidé na internetu utrácejí výrazní míň. Obchody tak mají největší propad. Nejrušněji v nich je okolo Vánoc, tedy od listopadu do konce ledna. Naopak únor pak patří k vůbec nejslabším měsícům v roce.
Online sázení a pojištění
Podle průzkumu teď mezi hity v tom, za co lidé na internetu utrácejí, patří třeba sázení a nákup letenek.
„Obrovský trend je v současné době i pojištění online, cestovní. Jedete třeba lyžovat, na dovolenou, dva dny předtím si uděláte pojištění přes internet. Třeba teď v sezoně zaznamenáváme nárůst až o 100 procent oproti průměru celého roku,“ popsala country manažerka společnosti PayU pro Českou republiku a Slovensko Barbora Tyllová.
Zájem je ale i o bazény nebo jejich příslušenství. Podle Jana Vetyšky, ředitele Asociace pro elektronickou komerci, Češi letos dají za platby přes internet minimálně o 15 procent víc než loni.
„Loňský obrat jenom v e-shopech prodávajících zboží, který dosáhl podle údajů srovnávače Heureka.cz asi 81 miliard, poroste přibližně 15 až 20procentním tempem, takže by měl zlomit hranici 100 miliard. K tomu přidáme ještě obrat zboží za služby, který byl v loňském roce 36 miliard a poroste také dvouciferným tempem, takže by měl být přes 40 miliard,“ řekl.
Před nákupem by si lidé měli e-shop prověřit a podívat se na hodnocení předešlých zákazníků, aby o své peníze nepřišli.